A Murakeresztúr és Kotor között felépülő híddal és 1,5 kilométernyi közúttal 60 kilométeres kerülőt takarítanak meg a régió települései.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a magyarországi Murakeresztúr és a horvátországi Kotor közötti híd tervezői közbeszerzését. A zalai és muraközi település között jelenleg egy vasúti híd ad összeköttetést.
A mostani kiírás szerint a majdani nyertes faladata a megvalósíthatósági tanulmányterv felülvizsgálata lesz. Emellett a Környezeti Hatástanulmány (KHT) elkészítése és a környezetvédelmi engedélyezési eljárás elindítása is a közbeszerzés tárgyát képezi.
A szövegből kiderül, a most előkészítendő projektben mintegy 170 méter hosszúságú, négytámaszú híd épül ki a Mura felett. Ezzel együtt megvalósítanak egy 1595 méter hosszúságú kétsávos országos közutat is, valamint 3295 méternyi kerékpárutat is.
Hogy a régióban mekkora igény van a magyar-horvát határon átnyúló közlekedési kapcsolat létrehozására, azt a zaol.hu korábbi cikke is jelzi. Eszerint tavaly májusban, a második vilkágháborút lezáró győzelem napján a murakeresztúri és kotoribai általános iskolások elzarándokoltak a Mura-folyón átívelő vasúti hídhoz, ezzel üzenve a fejlesztés fontosságát. A cikkből kiderül, ha a két szomszédos település lakói meg akarjuk látogatni egymást, 60 kilométeres kerülőt kell tenniük.
„Az együttműködésről már mindkét kormány határozott” – idézte az akkori cikk Tislér Istvánt, a Mura Régió Európai Területfejlesztési Társulás elnökét. „Örülünk, hogy 20 év várakozás után végre elindult a megvalósulás felé a projekt. Amint elkészül az új híd, Nagykanizsáról gyorsabban elérhető lesz Kapronca, mint Zalaegerszeg.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.