Az egész város közlekedésére kiható komplex beruházást a He-Do Kft. kivitelezi a Speciálterv dokumentációja alapján.
A beruházó NIF Zrt. látványterveken mutatta be az ütemterveknek megfelelően haladó miskolci Y-híd építését (a valósághű grafikákat a tervező Speciálterv Kft. készítette el). A beruházás során a HE-DO Kft. kivitelezésben egy előregyártott, monolit vasbeton szerkezetű, háromágú Y-híd épül a vasút felett átívelve, 12+4 támasszal.
Ahogy azt korábban jeleztük, az egész Miskolc közlekedésére kiható, komplex beruházás valósul meg, nettó 13,5 milliárd forint értékben. A projektben egy új közlekedési folyosó jön létre, a 3-as főút és a vasútállomás kapcsolatát javítva. Ennek érdekében a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát bővítik négysávosra 570 méter hosszúságban.
Ez vezet fel az úgynevezett Y-hídra, aminek egyik ága (jobbra) a Martinkert városrész felé vezet majd, a másik pedig (tovább egyenesen) a Tiszai Pályaudvar felé.
Ennek köszönhetően nagymértékben javul Miskolc egyik frekventált városrészének, Martinkertvárosnak az elérhetősége, akárcsak a Tiszai Pályaudvaré.
A gyalogosok közlekedését a hídon kijelölt gyalogos átjáró, illetve az akadálymentes közlekedést egy-egy lift fogja biztosítani. A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat létesítenek.
A NIF híre szerint a kivitelező jelenleg cölöpalapozási munkálatokat végez, amíg az időjárási körülmények ezt megengedik. Ezzel párhuzamosan tovább folytatódnak a szeptemberben lezárt Vörösmarty utcai vasúti felüljáróhoz tartozó töltés bontási munkálatai is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.