Az Euroaszfalt, a Colas, a SWIETELSKY és a Reaszfalt összesen 71 pályakilométernyi szakaszt újított meg Budapest és Tatabánya között.
A forgalom folyamatos fenntartása mellett újult meg az M1 Budapest és Tatabánya között – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Az autópálya helyreállítása során a Budapest felé vezető oldalon az Euroaszfalt Kft. és a Colas Zrt., míg a Hegyeshalom felé tartó pályaoldalon a Reaszfalt Kft. és SWIETELSKY Kft. alkotta konzorcium volt a fővállalkozó kivitelező.
A minden eddiginél nagyobb mértékű felújítás során mintegy 25 milliárd forint értékű munkát végeztek el a Magyar Közút NZrt. beruházásában.
A fejlesztések a Budapest-Tatabánya szakaszt érintették a fővárosból Győrön keresztül Bécs felé vezető autópályán.
Az ITM közleményében az áll, hogy a legrégebben elkészült és legforgalmasabb autópálya-szakaszokon az elmúlt években a fokozott elhasználódás jeleit lehetett tapasztalni. A kormány ezért 2018 óta hazai forrásból támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádák felújítását. Az M1-es és M7-es autópályákon összesen mintegy 33 milliárd forintból történtek korszerűsítések több mint 110 pályakilométeren.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta, a forgalom folyamatos fenntartása, a bevált gyakorlatnak bizonyult sávelhúzásos terelés mellett valósult meg. Budapest és Tatabánya között mindkét irányban összesen 71 pályakilométernyi szakasz újult meg, a munkálatokkal idén ősszel végeztek a kivitelezők. "Az autópályát október végétől újra korlátozás nélkül, jó minőségben, biztonságosan használhatják a közlekedők" - fogalmazott a politikus.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a járványhelyzet idén mindenkit komoly kihívás elé állított, azonban a közúti felújítások nem álltak meg. "A munkák zavarmentes folytatása kiváló szakembereinken túl a kormány által rendelkezésünkre bocsátott jelentős anyagi forrásoknak is köszönhető" - tette hozzá. "A nehezített pálya ellenére 2020-ban országszerte látványos eredményeket sikerült elérnünk nemcsak a gyorsforgalmi utakon, hanem számos mellékúti szakaszon is.”
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.