A Colas jelenlegi munkájával további 15 évre biztosítható a két pesti kerületet összekötő felüljáró biztonságos használata.
Jelentős szakaszába ért a zuglói Csömöri utat és a rákospalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljáró felújítása, amikor a tavaszi építési időszak kezdetével újraindult az alépítményekhez kapcsolódó helyszíni munkavégzés. A XIV. és a XV. kerületet összekötő, MÁV-vágányok feletti közúti híd felújítása nem tűrt halasztást, ám a munka korábban váratlan akadályokba ütközött – derült ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből.
A BKK 2019 novemberében kötött szerződést a Colas Közlekedésépítő Zrt.-vel a munkák elvégzésére. A kivitelező 2020 áprilisában kezdte meg a híd felújítását, ám a betonfedés eltávolítását követően megállapították, hogy a vasbeton szerkezetek állapota nem teszi lehetővé a tervekben szereplő javítások elvégzését, valamint a hídgerendák alátámasztása sincs mindenhol biztosítva.
A BKK a híd azonnali félpályás lezárása, valamint a híd alátámasztása mellett döntött. Ezek után független szakértő vizsgálta a felüljáró állapotát, majd a kapott eredmények miatt szükségessé vált a vállalkozási szerződésben rögzített műszaki tartalom megváltoztatása.
A felüljáró felújításának szerződéses ára ezzel nettó 778 millió forintról nettó 999,8 millió forintra változott, amelynek forrását a tulajdonos, Budapest Főváros Önkormányzata biztosította. A vállalkozási szerződés módosítását 2020 év végén írták alá, és idén tavasszal újraindulhatott a helyszíni munka.
A szolgáltató tájékoztatása szerint jelenleg nem ismert olyan körülmény, amely indokolttá tenné a híd teljes lezárását, a forgalom alatt lévő hídfélen biztonságosan közlekedhetnek a buszok.
A kivitelező Colas várhatóan május végéig beépíti az acélszerkezetű támaszokat, a nyár közepéig helyreállítja a sérült betonszerkezetek felületeit, azután elvégzi a javításokat a felszerkezeten, és az év végén visszaadja a hidat a forgalomnak.
A félpályás lezárás azonban várhatóan a műszaki átadás-átvétel megkezdéséig érvényben marad, amelynek tervezett dátuma 2021. december 3.
A jelenlegi felújítás megvalósításával további 15 évre biztosítható a híd biztonságos használata. Ennek megfelelően 10 év múlva el kell kezdeni az új híd vagy aluljáró tervezését. Korábban már felvetődtek olyan elképzelések, hogy a híd helyett egy közös villamos, illetve közúti aluljáróban vezetnék át a forgalmat a vasúti vágányok alatt, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva a keresztező vasútra.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.