A Duna Aszfalt és a Mészáros konzorciuma közel 30 kilométeren épít új nyomvonalon autóutat Körmend és az osztrák határ között.
Jól haladnak a munkálatok az M8-as autóúton, melynek az osztrák határhoz közeli szakasza hamarosan elkészül – értesült a magyarepitok.hu. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházását a Duna Aszfalt Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma valósítja meg. A hídépítési feladatokat alvállalkozóként az A-Híd Zrt. és a Hódút Kft. végzi el.
A mintegy 62 milliárd forintos fejlesztés 2018 tavaszán kezdődött meg, a projekt keretében kétsávos autóutat alakítanak ki 28,9 kilométeren Körmend és az osztrák határ között. Az M8-as ezen szakasza új nyomvonalon valósul meg, két szakaszra bontva:
Lapunk információi szerint a Körmend-Vasszentmihály közötti szakaszon jelenleg burkolatépítési, vízépítési és forgalomtechnikai munkák folynak. Jóval előrébb tart a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó, nyugatabbra eső szakasz, itt már a befejező munkálatok folynak.
Utóbbi szakaszon a vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok közötti szakasz ideiglenes forgalomba helyezése várhatóan május hónapban megtörténhet, ezáltal Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza már ettől az időtől kezdve mentesül az átmenő forgalom alól. A szentgotthárdi csomópont és a magyar-osztrák határ közötti szakasz forgalom számára történő megnyitása az osztrák S7-es út csatlakozását követően lesz lehetséges, ennek várható legkorábbi ideje 2024 év vége.
A Vasszentmihály-Rábafüzes szakaszon épül Magyarország egyik leghosszabb hídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat. A pályalemez a vasszentmihályi völgyhídnál kilenc ütemben épült meg, melyhez a Doka zsaluzatait használták.
További jelentős műtárgy a Csencsi-patak feletti híd, amely egy kilencnyílású, 300 méter hosszú felüljáróként jön létre, három sávval.
Körmend és Rábafüzes között négy különszintű csomópont (Körmend, Csákánydoroszló, Vasszentmihály és Szentgotthárd térségében), egy szintbeni csomópont, egy pár egyszerű pihenő (Gasztony) és egy pár komplex pihenő (Szentgotthárd) létesül. Mindezek mellett a teljes szakaszon 24 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 km útkorrekció, 5,1 km szervizút, 700 m kerékpárút (a Körmend nyugati csomópontjánál és Szentgotthárdnál) és 1,2 km zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) is épül.
A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítenek, 336 175 fát és cserjét ültetnek. A munkálatokban több mint 2 millió köbméter töltésanyagot kellett beépítenie a kivitelezőnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.