A Duna Aszfaltnak mindössze egy év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez.
Vasárnap a dinamikus terheléses teszt is lezajlott a Déli vasúti összekötő hídon - derült ki Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közösségi bejegyzéséből. A vasúti híd a Déli körvasút egyik kulcselemként a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében újul meg. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, az alapozási munkák a HBM Soletanche Bachy Kft. közreműködésével készültek el.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében a régi elavult két egyvágányos szerkezetet lecserélik. Ugyanakkor a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti, kiemelkedő jelentőségű vonalon fekvő híd egy harmadik vágánnyal is bővül.
Utóbbi harmadik vágány munkálatai zárultak le a mostani lépéssel, amely után vasárnap este a vasúti forgalom is megindulhatott a hídon.
"Mindössze egy év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez!" - hangsúlyozta Fürjes Balázs a bejegyzsében. Az államtitkár arra is kitért, hogy "Magyarország legokosabb hídján" a szenzorok segítségével a nap 24 órájában, folyamatosan méri a vonatok hídra gyakorolt hatását.
A bejegyzésből az is kiderült, hogy vasárnap a dinamikus terhelésen két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. "A legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak" - írta a politikus. Ezzel a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehetett. A hídszerkezet különböző részein bekövetkező alakváltozásokat a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei mérték.
Összességében a héten végrehajtott próbaterhelések sikeresen zárultak, így vasárnap este indult meg a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, amivel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílt átkelési lehetőség a Duna felett. A korábban tervezett 21:30 helyett már 20 órakor feloldották a vágányzárat - derült ki a NIF hétfői közleményéből.
Mindeközben megkezdődött a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.