A projekt az M9-esnek a szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült szakaszát viszi tovább kelet felé 35 kilométeren.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en kihirdette az M9-es gyorsforgalmi út 54-es és az 53-as főút közötti szakaszára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A majdani nyertesnek az előkészítés lesz a feladata a tanulmánytervek és a környezeti hatástanulmány elkészítése által.
Ez a projekt az M9-esnek a szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült szakaszát építi tovább kelet felé: ennek során az 51-es úttól az 54-es és 53-as útig tartó szakaszt készítik elő.
A közbeszerzés egy közel 35 kilométer hosszú, új nyomvonalon vezetett kétsávos, távlatban négysávos autóúttá fejleszthető út előkészítését jelöli meg célként. A tervezőnek legalább két alternatív nyomvonal vizsgálata és megtervezése mellett a pihenőhelyek és csomópontok helyére is vizsgálatot kell végeznie.
Várhatóan két különszintű csomópont kialakítása is szükséges, melyek helyére a tanulmánytervnek kell kiterjednie.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.