A most átadott 6 kilométeres szakasz egyik hozadéka, hogy Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza mentesül az átmenő forgalom alól.
Csütörtökön délelőtt Szentgotthárd térségében forgalomba helyezték az M80-as gyorsforgalmi út Vasszentmihályi és Szentgotthárdi közötti 6,6 kilométeres szakaszát.
Az M80-as mintegy 62 milliárd forintos fejlesztése 2018 tavaszán kezdődött meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.
A projekt keretében kétsávos autóutat alakítanak Körmend és az osztrák határnál fekvő Rábafüzes között. A 28,85 kilométeres útszakasz a Duna Aszfalt Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. generálkivitelezésével valósul meg, a hídépítési feladatokat alvállalkozóként az A-Híd Zrt. és a Hódút Kft. végzi el.
A vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok között most elkészült szakasz egyik hozadéka, hogy Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza mentesül az átmenő forgalom alól. Az autóút folytatásaként Ausztriában jelenleg még épül az S7-es gyorsforgalmi út közel harminc kilométeres szakasza, így az utolsó 1,5 km-es magyarországi szakaszt – a Szentgotthárdi csomópont és az országhatár között – csak az osztrák rész elkészültét követően, legkorábban 2024-ben helyezik forgalomba.
A Körmend és Vasszentmihály közötti 19,4 kilométeres szakasz várhatóan 2021 októberében kerül megnyitásra a forgalom számára - derült ki a NIF sajtóanyagából. Ezen a szakaszon jelenleg burkolatépítési, vízépítési és forgalomtechnikai munkák zajlanak.
A még épülő szakaszon található Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A 11 támaszú völgyhíd 22 méteres pillérei ívelik át a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat. Emellett a Csencsi-patak felett is épült egy kilencnyílású, 300 méter hosszú, három sávos híd.
A csütörtöki eseményen V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője elmondta, a projekt sokszereplős, tervezési fázisában sikerült kompromisszumokat találni s teljes mértékben kielégíteni az igényeket a műszaki tartalmat és a különféle települési elvárásokat illetően.
Huszár Gábor, Szentgotthárd polgármestere kiemelte, Szentgotthárd a néhány évvel ezelőtt megvalósult vasútvillamosítással és ezzel a mostani gyorsforgalmi útszakasz átadásával központi logisztikai szerepet tölthet be. Pékó Tamás, Rönök polgármestere úgy fogalmazott, a mai nappal több évtizedes álmuk valósul meg.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója több további projektelemről számolt be. Ezek közül az egyik a 8-as főút és 8707-es út (Berki út) osztályozós csomópontjának körforgalommá történő átépítése a Duna Aszfalt kivitelezésében, ahol a kivitelezés már folyamatban van. Emellett egy új Körmendi Mérnökségi telepet is létesítenek, valamint egy 270 méteres bekötőutat építenek a Szentgotthárd, Ipari park III. üteméhez kapcsolódóan, hogy a 2020-ban kiépített ipari útnak közvetlen kapcsolata legyen az M80-as autóúttal.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.