Az A-Híd kivitelezésében felújítást és restaurációt kapó fővárosi híd beruházását két daru segíti.
Látványos munkákkal haladt előre a Lánchíd projektje Budapesten, az A-Híd Zrt. munkájával, melyről a magyarepitok.hu rendszeresen beszámol. Legutóbb a Duna fém- és lőszermentesítése végén kiemelt félmázsás török kori ágyúgolyó kapcsán írtunk az immár lezárt hídról – mint ahogy azelőtt arról is, hogy hogyan állították fel a pesti oldalon azt a darut, mely a középkori háborús emlék partra jutásában kulcsszerepet játszott.
Most ennek a darunak a párját építik fel a budai parton: a 12 tonnás teherbírású gépezetet két napig tart felépíteni, fotósunk azonban már ma délután, a komplex folyamat első napján a helyszínen jártak. Most a torony daru részét állították fel, melynek végső horogmagassága 29,95 méter és a gémje (melyet pénteken szerelnek fel) 45 méterre fog kinyúlni. Mint a pesti daru esetében, most is cölöpözéssel állapították meg a talaj alkalmasságát a szerkezet felállításának megkezdése előtt – derül ki a beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből.
Mindeközben már épül a hídon végigvezető sínpályarendszer, amelyen a Lánchídra telepített két bakdaru közlekedik majd, a középső medernyílásban pedig készül a láncok korrózióvédelméhez szükséges állványzat is. Megkezdődött továbbá még a járdaszegélyek bontása is.
Ahogyan a közleménye végén a BKK írja,
a közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.