Minden nyílásban a mély oldali három tartógerenda cseréjét végzi el, valamint a szerkezet teljes felújítását is megoldja a Ke-Víz 21 Zrt.
Tavaly novemberben adtunk hírt a Nyíregyházán található és a 36-os főút belterületi szakaszaként használt Tiszavasvári úti felüljáró (helyben csak Tiszavasvári felüljáróként ismert) megújulásáról. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában megvalósuló projekt kivitelezési munkáit a Ke-Víz 21 Zrt. végzi el. A felújítás befejezési határideje 2022. augusztus 9.
Tuza Edit, a Ke-Víz projektvezető helyettese adott tájékoztatást a megyei jogú város életében fontos szerepet betöltő híd átalakulásáról. A Tiszavasvári felüljáró amellett, hogy áthidalja a Mezőzombor – Nyíregyháza MÁV vasútvonalat és a Nyíregyháza – Záhony MÁV kétvágányú vasútvonalat, többek között ezen közelíthető meg Nyíregyháza-Kertváros városrész is.
A projektvezető helyettes elmondása szerint a felújításra nagy szükség volt, hiszen az 1977-ben épült híd mára nagyon rossz állapotba került. Ehhez mérten minden nyílásban a mély oldali (szelvényezés szerinti jobb oldal, déli oldal) három tartógerenda cseréjét végzik el, valamint a szerkezet teljes felújítását is megoldják. Mindez magában foglalja
a pályalemez helyreállítását,
a szigetelés cseréjét a teljes hídfelületen,
burkolatcserét,
szegély átépítést,
az idomacél korlátok cseréjét,
a megfelelő visszatartási fokozatú vezetőkorlát beépítését,
dilatáció építést,
az alépítmények helyreállítását,
a kandeláberek cseréjét,
az érintésvédelmi rácsok cseréjét,
a töltéslezárások javítását,
valamint a vizsgálólépcső építését.
A felszerkezet szélesítését is megoldják, az északi és a déli oldalon egyaránt a gyalogos- és kerékpáros forgalom későbbi lebonyolítására is alkalmas keresztmetszet átvezetésének helybiztosítása érdekében.
„A déli oldalt elzártuk a forgalom elől és megkezdtük a bontásokat. Jelenleg az 1, 2 és 4-es nyílásokban a szélső 3-3 régi gerendát elbontottuk, és az 1-es nyílásba a négy darab új, előregyártott, előfeszített vasbeton gerendát beépítettük” – tette hozzá. A 3. nyílásban is teljes körűen elbontották már a gerendákat, valamint a vasutas átépítési munkálatok is befejeződtek. Júniusban a 2-es, a 3-as és a 4-es nyílásokba is beépítésre került a 4-4 új vasbeton gerenda.
„A gerendák beépítése után a cél, hogy ebben az évben a déli oldal teljesen elkészüljön és télre a forgalomnak vissza tudjuk adni. Az északi oldal felújítására 2022 márciusától fog sor kerülni” – fűzte hozzá a projektvezető helyettes. Tuza Edit végezetül elmondta, a munkálatokat nehezíti, hogy átmenő forgalom mellett kell elvégezni a felújítást, továbbá a vasúti keresztezés megléte is óriási szervezési munkát igényel.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.