A NIF beruházásában Komáromtól keletre fejlesztik a nemzetközi kerékpárutat, amely turisztikai előnyei mellett a térség lakosainak közlekedését is segíti.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megkezdődött a kivitelezése annak a 7,5 kilométeres szakasznak, amely Dunaalmást köti össze Neszméllyel. A fejlesztést hazai forrás felhasználásával a Hazai Építőgép Társulás Zrt. végzi nettó 1,2 milliárd millió forint értékben. A szakasz várhatóan 2022 őszére készül el.
A kiépülő szakasz nemcsak a megyei kerékpárút-hálózatba csatlakozik be, hanem a főútvonalon kijelölt EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros-hálózat része lesz, amely az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon pedig 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad. A Dunaalmás és Neszmély közötti kerékpárúton biciklizők az útvonal kialakításának köszönhetően felfedezhetik a Duna árterének környezeti szépségeit.
A kerékpárútnak azonban nemcsak turisztikai szerepe lesz, hanem sokaknak a munkába és iskolába járást is megkönnyíti majd, így biztonságos körülmények között, a gépjármű forgalomtól elválasztva közlekedhetnek.
A kerékpárút Dunaalmás és Almásfüzitő közigazgatási határánál indul, végállomása a Neszmélyi Hajóskanzennél lesz.
A két település között 2,4 kilométeren 3,3 méter széles, teljesen új, önálló kerékpárút épül, 4,3 kilométeren 3,3 méter széles mezőgazdasági gépekkel vegyes használatú szakaszt alakítanak ki, míg további 800 méteren a meglévő helyi utakat újítják fel, eligazodást segítő táblákat helyeznek ki.
A beruházás részeként Dunaalmáson és Neszmélyen is kerékpáros pihenőt alakítanak ki.
Dunaalmáson az Izsán árok felett egy 5,5 méter szabad nyílású, vasbeton szerkezetű, vegyes használatú közúti híd, míg Neszmélyen a Nyáraska-patak felett egy 5 méter szabad nyílású, ugyancsak vasbeton szerkezetű kerékpáros híd épül.
Gréz Tibor, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője elmondta: „A Duna árterületén építendő szakasz különleges megoldásokat és nagy odafigyelést igényel.
A kivitelezést a természeti környezettel összhangban kell végezni, egyrészt a természetvédelmi területek megóvása érdekében, másrészt azért, mert a Duna vízjárásának ingadozása döntő befolyással bír az alkalmazható anyagok és a kivitelezési időszak megválasztásában.
A hullámtérben a rézsűlábat fagyálló vízépítési terméskővel kell megtámasztani, a töltés anyaga is durvaszemcsés kell, hogy legyen, a kimosódást elkerülendő. A rézsűk állékonyságát 50 centiméter vastag kőszórás, geotextília, tartós erózióvédelmet biztosító térrács, és 25 cm vastag humuszterítés és füvesítés fogja biztosítani.”
Czunyiné dr. Bertalan Judit, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: A Komáromtól keletre kiépülő szakasz az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros-hálózat része lesz, és becsatlakozik a megyei hálózatba is, amely Dunaalmás, Majk, Oroszlány, Tatabánya, Tata és a köztük lévő települések összekötésével önálló turisztikai vonzerővel is rendelkezik.”
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.