2024.03.19, Kedd
Az egyik legveszélyesebb csomópont átépítése rajtolt el Debrecenben
Fotók: NIF Zrt.

Az egyik legveszélyesebb csomópont átépítése rajtolt el Debrecenben

magyarepitok.hu

2021.08.02. 18:42 - Hegedűs Gergely

A Debreceni Mélyépítő, a Zemplénkő és a KE-VÍZ kivitelezésében egy több mint egymilliárd forintos fejlesztés valósul meg.

Hirdetés

Folytatódik a NIF Zrt. beruházásában zajló debreceni infrastrukturális fejlesztési program - derült ki a NIF sajtóközleményéből. A Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a Zemplénkő Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében már zajlik a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának az átépítése. A hazai forrásból megvalósuló nettó 1,15 milliárd forintos fejlesztésről hétfőn délutána helyszínen tartottak sajtótájékoztatót.

Fotók: NIF Zrt.


Jelzőlámpás irányítást kap a nehezen belátható csomópont

A 33-as főút városi szakaszaként a Füredi út és a Nyíl utca közlekedési folyosója a város egyik fő ütőerének számít, az innen leágazó Hadházi útra való bekanyarodás jelenleg rendkívül körülményes: a jelzőtáblával szabályozott csomópont nem átlátható, és rengeteg forgalmi gondot okoz. Ezt orvosolja a mostani beruházás, melynek keretében elvégzik a csomópont teljes, a 33-as főúton 454 méter hosszban, a csatlakozó szakaszokon összesen 230 méteren történő átépítését.

Emellett megtörténik a csomópont helyszínrajzi, magassági és keresztmetszeti átalakítása is. A kereszteződés létesítményei úttartozékokkal, végleges forgalomtechnikai kialakítással, jelzőlámpás forgalomirányítással egészülnek ki.


Egy másik csomópont is megújul

A beruházás részeként a kereszteződés közvetlen szomszédságában lévő Bem téri csomópont (a Füredi út és a Simonyi út kereszteződése - a szerk.) egyes ágain külön jobbra kanyarodó, szigettel elválasztott sávokat létesítenek.

A két csomópont tervezése során kiemelt szerepet játszott a jelzőlámpák összehangolása. Az új jelzőlámpás csomópont esetében, valamint a megyei könyvtár előtti területen jelentős sávbővítés valósul meg. A Hadházi utcán a Homok utca csatlakozásánál az autóbuszmegálló nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal kerül kialakításra.

A projekt a két csomópont összehangolását eredményezi, hozzájárul az átbocsátó képesség növeléséhez.


Ezekkel a lépésekkel indult meg a munka​

A NIF híre szerint a munkaterületen már megtörtént a forgalomterelési létesítmények kiépítése, ezzel egyidőben megkezdődött a Nyíl utcai kiemelt szegély bontása, a Hadházi úti buszöböl kiépítése és a Bem téri villamos felsővezeték tartó oszlopok alaptestjeinek betonozása.

A NIF beruházása egy átfogó csomag részeként valósul meg, amely a „Debreceni szűk keresztmetszetű közlekedési elemek, csomópontok átépítése” elnevezést viseli.

Ennek keretében jelenleg is zajlik


Minőségi javulások várhatók az autós forgalomban

Az eseményen Papp László, Debrecen polgármestere beszédében elmondta, jelen beruházás helyén, a Nyíl utca, a Hadházi út és a Bem tér vonzáskörzetében 20 ezer autós halad át napi szinten.

"A csomópont átépítésével és a Bem téren létrejövő jobbra kanyarodó sávok kialakításával 2022 májusára városunk egyik legveszélyesebb gócpontja alakul át, biztonságosabbá válik, az áthaladó autós forgalomban minőségi javulások várhatók" - fogalmazott a politikus.

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója hozzátette, a számos debreceni beruházásból fakadó dinamikus fejlődés – számos pozitív hatásán túl – a Debrecen belterületére koncentrálódó forgalom által komoly túlterheltséget eredményezett. "A projekt által a közlekedés biztonságosabbá válik, a két csomópont jelzőlámpáinak összehangolásával kiküszöböljük az akár végzetes kimenetelű baleseteket" - fogalmazott az igazgató.

ÚtépítésDebrecenKe-Víz 21 Zrt.Zemplénkő Kft.Debreceni Mélyépítő Kft.útfelújításközlekedésfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés