A Debreceni Mélyépítő, a Zemplénkő és a KE-VÍZ kivitelezésében egy több mint egymilliárd forintos fejlesztés valósul meg.
Folytatódik a NIF Zrt. beruházásában zajló debreceni infrastrukturális fejlesztési program - derült ki a NIF sajtóközleményéből. A Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a Zemplénkő Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében már zajlik a Nyíl utca és a Hadházi út csomópontjának az átépítése. A hazai forrásból megvalósuló nettó 1,15 milliárd forintos fejlesztésről hétfőn délutána helyszínen tartottak sajtótájékoztatót.
A 33-as főút városi szakaszaként a Füredi út és a Nyíl utca közlekedési folyosója a város egyik fő ütőerének számít, az innen leágazó Hadházi útra való bekanyarodás jelenleg rendkívül körülményes: a jelzőtáblával szabályozott csomópont nem átlátható, és rengeteg forgalmi gondot okoz. Ezt orvosolja a mostani beruházás, melynek keretében elvégzik a csomópont teljes, a 33-as főúton 454 méter hosszban, a csatlakozó szakaszokon összesen 230 méteren történő átépítését.
Emellett megtörténik a csomópont helyszínrajzi, magassági és keresztmetszeti átalakítása is. A kereszteződés létesítményei úttartozékokkal, végleges forgalomtechnikai kialakítással, jelzőlámpás forgalomirányítással egészülnek ki.
A beruházás részeként a kereszteződés közvetlen szomszédságában lévő Bem téri csomópont (a Füredi út és a Simonyi út kereszteződése - a szerk.) egyes ágain külön jobbra kanyarodó, szigettel elválasztott sávokat létesítenek.
A két csomópont tervezése során kiemelt szerepet játszott a jelzőlámpák összehangolása. Az új jelzőlámpás csomópont esetében, valamint a megyei könyvtár előtti területen jelentős sávbővítés valósul meg. A Hadházi utcán a Homok utca csatlakozásánál az autóbuszmegálló nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal kerül kialakításra.
A projekt a két csomópont összehangolását eredményezi, hozzájárul az átbocsátó képesség növeléséhez.
A NIF híre szerint a munkaterületen már megtörtént a forgalomterelési létesítmények kiépítése, ezzel egyidőben megkezdődött a Nyíl utcai kiemelt szegély bontása, a Hadházi úti buszöböl kiépítése és a Bem téri villamos felsővezeték tartó oszlopok alaptestjeinek betonozása.
A NIF beruházása egy átfogó csomag részeként valósul meg, amely a „Debreceni szűk keresztmetszetű közlekedési elemek, csomópontok átépítése” elnevezést viseli.
Ennek keretében jelenleg is zajlik
Az eseményen Papp László, Debrecen polgármestere beszédében elmondta, jelen beruházás helyén, a Nyíl utca, a Hadházi út és a Bem tér vonzáskörzetében 20 ezer autós halad át napi szinten.
"A csomópont átépítésével és a Bem téren létrejövő jobbra kanyarodó sávok kialakításával 2022 májusára városunk egyik legveszélyesebb gócpontja alakul át, biztonságosabbá válik, az áthaladó autós forgalomban minőségi javulások várhatók" - fogalmazott a politikus.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója hozzátette, a számos debreceni beruházásból fakadó dinamikus fejlődés – számos pozitív hatásán túl – a Debrecen belterületére koncentrálódó forgalom által komoly túlterheltséget eredményezett. "A projekt által a közlekedés biztonságosabbá válik, a két csomópont jelzőlámpáinak összehangolásával kiküszöböljük az akár végzetes kimenetelű baleseteket" - fogalmazott az igazgató.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.