A tanévkezdésre elvégezték a kivitelezők a szükséges munkát a nyári lezárás feloldásához.
A terveknek megfelelően augusztus végére befejeződtek a Deák Ferenc híd északi hídjának teljes lezárásával járó javítási és megerősítési munkák. A közlekedők szeptember elsejétől ismét használhatják az átkelőt, az M1 felé vezető oldalon három sávon haladhat a forgalom – derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóközleményéből.
A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a STR M0 Konzorcium munkájával valósul meg. A sarucserékhez szükséges műszaki dokumentációt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. tervezte meg.
A várhatóan karácsonyig tartó további munkálatok miatt újabb teljes lezárásra már nem, csak néhány órás eseti hétvégi forgalomkorlátozásokra lehet számítani - teszi hozzá közleményében az ITM.
A tanítási szünet végével a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei próbaterhelést követően augusztus 31-én délután kezdik meg a lezárás felszámolását. Szeptember 1-én hajnalban a halásztelki felhajtóval együtt nyitják meg ismét a Deák Ferenc híd északi hídját.
Mint korábbi cikkeinkben a NIF információi alapján összefoglaltuk, a nyári forgalomkorlátozás elengedhetetlen volt, melynek során speciális precíziót igénylő munkálatokat végeztek. A munkák a Deák Ferenc híd északi hídja szerkezetén – amely három önálló, egyenként háromnyílású hídszerkezetből álló hídsorozat – és összesen tíz pillérén elvégzett külső szakértők bevonásával lezajlott vizsgálatsorozat alapján váltak lehetővé.
A technikai részletekről ebben az írásunkban olvashatnak részletesebben.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.