A Fürjesi út mintegy nettó ötmilliárd forintért épült meg a megyeszékhely határában.
Szerdán adták át Békéscsaba új gyorsforgalmi kapcsolatához, az M44-eshez tartozó új bekötőútját: a Fürjesi utat, melyet a Duna Aszfalt Zrt. épített meg (hasonlóan, mint az M44-es több szakaszát is, többek között a Békéscsabába közvetlenül beérkező pályát is).
Pántya József, a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Zrt. útfejlesztési igazgatója a szerdai ünnepélyes szalagátvágáson elmondta:
az 5,2 kilométeres út a 47-es, a 44-es és a csanádapácai utat köti össze az M44-es gyorsforgalmi úttal; a csomópontokban betonburkolatú körforgalmakkal. Mindemellett az út mellett párhuzamosan végig kerékpár- vagy kerékpárral is járható szervízút halad.
A kivitelező Duna Aszfalt Zrt. tíz hónappal a vállalt határidő előtt fejezte be a munkálatokat.
Pányta József kifejtette, a beruházás része volt a 44-es számú főút burkolaterősítése is 750 méteren, valamint a csanádapácai út szélesítése és erősítése 2,1 kilométeren. A 444. számú főút nevet kapó Fürjesi út kísérleti út lesz: öt szakaszán öt különböző típusú útburkolati jelet festettek fel. A kivitelezés során 172 fát és több ezer cserjét is ültettek.
Az igazgató elmondta,
december második hetében adják át a forgalomnak az M44-es Tiszakürt-Lakitelek szakaszát, rajta az Európában is egyedülálló Tisza-híddal.
(A különleges kinézetű hídról készült legutóbbi cikkünket itt olvashatják.)
A Lakitelek-Szentkirály szakaszon jelenleg hídépítési munkák zajlanak; a Szentkirályt elkerülő útra a napokban kapták meg az engedélyt.
A Szentkirály és az M5-ös autópálya közti több mint 30 kilométeres szakaszról szólva közölte, a kivitelezési közbeszerzést feltételesen lefolytatták, még idén szeretnének szerződést kötni a nyertessel. A vezető hozzátette: forrásbiztosítás esetén a munkálatok tavasszal elkezdődhetnek.
A Békés megyében még zajló munkákról szólva az igazgató elmondta, Észak-Békésben, Békés és Mezőberény térségében terveznek még egy pihenőhelyet, amelyet M44-es csomópontként szeretnének kialakítani. Az engedélyeztetési eljárást még idén szeretnék elindítani.
Az eseményen Herczeg Tamás országgyűlési képviselő többek között azt hangsúlyozta,
a Fürjesi út elkerülőként is szolgál, az eddigi átmenő személy- és teherforgalom, amely a Békéscsaba-jaminai városrészt és a belvárost érintette, most megszűnik; ezáltal csökken a zaj- és környezetszennyezés is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.