Megvan a tervező a régen várt projekthez.
Az utóbbi időben nem az első alkalommal írunk az M2-es gyorsforgalmi út építkezésének folytatásáról. Miután 2019-ben elkészült a fővárostól Vác-dél csomópontig az M2-es négyütemüsítése, mely a térség agglomerációs városainak meghatározó jelentőségű fejlesztés volt, nemrég az északabbra fekvő Nőtincs Rétság-észak szakasz és a még északabbra található drégelypalánki komplex pihenőhely tervezőit választották ki (az előbbit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.-UTIBER Kft.-UNITEF'83 Zrt. konzorcium, utóbbit pedig a RODEN Mérnöki Iroda Kft. tervezi meg).
Mint a teljes projektben, most is a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásában halad a fejlesztés: ezúttal az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a már elkészült 2x2 sávos szakaszhoz kapcsolódva léphet új szakaszba az M2-es fejlesztése. A Vác-dél és Vác-észak csomópontok közötti mintegy 10 kilométernyi pálya engedélyes és kiviteli terveit szintén a RODEN Kft. készíti el, illetve az engedélyeket is a cég szerzi meg, a munka értéke mintegy nettó 1,123 milliárd forint.
A jelenleg kétsávos (helyenként háromsávos) szakasz mintegy 10 kilométeren fog négysávosodni és leállósávokkal bővülni. A kiírás szerint a projektet az M2-es Budapest és Vác közötti korábbi fejlesztésével összhangban kell megtervezni.
Mindez azt jelenti, hogy miután az 1990-es években, a jelenlegi kiépítés keretében az M2 gyorsforgalmi út feletti hidak a tervezett teljes négysávos keresztmetszetre már kiépítésre kerültek, a nyomvonal rögzítetté vált.
A projekt most négy meglévő különszintű csomópontot is érint, továbbá egy új pihenőhelyet is kialakítanak.
A szakaszon mindemellett a zajárnyékolás megfelelőségét is felül kell vizsgálnia a tervezőnek és szükség szerint újra kell terveznie.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.