A NIF beruházásában az STR végzi el a Duna mentén haladó, közel 14 kilométer hosszú kerékpárút kiépítését.
Megkezdődött a Gönyűt Komárommal összekötő kerékpárút építése, amely az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Rajka − Dömös szakaszának része. Az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tartó nemzetközi kerékpáros-hálózat Magyarországon 420 kilométer hosszan halad a Duna mentén.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épülő csaknem 14 kilométer hosszú kerékpárút kivitelezését a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végzi el.
A Győr és Gönyű közötti kerékpárutat még 2015 decemberében adták át a forgalomnak. A most megépülő kerékpárút ehhez az útvonalhoz csatlakozik, így Gönyűről Komárom felé tovább lehet majd haladni kerékpárúton.
Az új szakasz részben önálló vonalvezetésű, részben pedig a meglévő földutak felhasználásával készül. A kerékpárút érinti Ács, Nagyszentjános és Gönyű településeket.
A szakasz Komárom nyugati, Áccsal közös közigazgatási határától indul, a Fenyves utcától. Mintegy 4,8 kilométer hosszan zárkerti és erdőterületek között halad, nagyrészt egy jelenlegi földút helyén, jellemzően vegyesforgalmú útként kialakítva, ahol mezőgazdasági járművek is közlekedhetnek.
Ezt követően önálló vonalvezetésű kerékpárút épül az 1-es főút északi oldalán. A tervezett kerékpárút a főúttal párhuzamosan halad 9,1 kilométer hosszan, egészen Gönyűig, a szakasz végét képező Bajcsy-Zsilinszky utca meglévő kerékpárútjához történő csatlakozásig. A kerékpárút mellett több mint 700 méter hosszon kerékpáros védőkorlátot helyeznek ki, valamint 300 méter hosszban fejlesztik a gönyűi közvilágítást is.
A szakaszon két híd épül: Ács területén a Concó-patak felett, illetve Nagyszentjános és Gönyű közigazgatási határán pedig a Cuhai-Bakony-eret keresztezi az út vasbeton szerkezetű híddal.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a nettó 2 milliárd forint értékben megvalósuló fejlesztés hozzájárul az érintett településeken a turizmus fellendüléséhez, és megteremti a biztonságos közlekedés feltételeit is azáltal, hogy a kerékpárral közlekedő helyi lakosok a gépjármű forgalomtól elválasztva érhetik el úticéljukat, juthatnak el munkahelyükre, iskolájukba.
A munkálatok előrehaladásáról pénteken sajtótájékoztatót tartottak Gönyűn.
Gréz Tibor, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője elmondta: A kivitelezési munkák ütemtervnek megfelelően haladnak. Az építési szakaszon humuszolási, védőréteg beépítési, valamint aszfaltozási munkákat végeznek. Ezzel párhuzamosan már a szegélyépítések is megkezdődtek. A Concó-pataknál tervezett kerékpáros híd hídfőinek betonozási, illetve a Cuhai-Bakony-ér feletti kerékpáros híd vasszerelési munkái befejeződtek.
Kara Ákos, Győr-Moson-Sopron megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője kiemelte: Czunyiné dr. Bertalan Judit képviselőtársammal együtt azért kezdeményeztük ennek a fontos útnak az elkészítését, mert így meglévő úthálózatokat tudunk összekötni. A Győr – Gyönyű szakasz korábban már elkészült, de jövő ősztől Győrtől Komáromig lehet kerékpározni. Az útvonal további jelentősége, hogy Győrben csatlakozik a városon belül kiépített kerékpárút-hálózathoz, továbbá a Győr – Szigetköz és a nemrégiben átadott Győr – Pannonhalma útszakaszhoz, így elég nagy távolságok lesznek kerékpározhatók biztonságos, kiépített kerékpárutakon.
A tervek szerint a kerékpárutat jövő ősszel vehetik birtokba a közlekedők.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.