A 12 kilométeres út pontos nyomvonalát nem határozták még meg.
A Komáromot és Szőnyt délről elkerülő út megvalósítása érdekében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kidolgozza az útszakasz tanulmánytervét és környezetvédelmi hatástanulmányát - mondta el szerdán Komáromban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Mosóczi László hozzátette, a kormány 600 millió forintot biztosít a beruházás előkészítésének költségeire. A projekt tervelőzménnyel nem rendelkezik, így a 12 kilométeres út pontos nyomvonalát nem határozták még meg.
Az államtitkár rámutatott, a vidéki nagyvárosok, kiemelt gazdasági térségek közötti gyorsabb eljutást szolgálja a térségben az M81-es gyorsforgalmi út fejlesztése is. A szintén előkészítés alatt álló beruházás az új komáromi Duna-hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a majdani M8 autóútig, így a meglévő főúti összeköttetés felhasználásával, bővítésével köthet össze három gyorsforgalmi utat.
A tervezési feladat közel 120 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7 autópályán új csomópont létesítésével.
A sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi út előkészületben lévő, a Balaton mellől Dunaújvároson és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető szakaszán található - ismertette Mosóczi László.
Czunyiné Bertalan Judit, a Komárom-Esztergom megyei 3-as választókerület fideszes országgyűlési képviselőjelöltje elmondta, a komáromi mellett a tatabányai ipari park forgalmát elvezető környei elkerülő út a térség másik olyan beruházása, amely tehermentesíti az érintett településeket és növeli életminőségüket.
Ismertette, hogy a tervezett komáromi elkerülő út egy hat pontból álló intézkedéssorozat része, amely a komáromi ipari parki térség közlekedésfejlesztését szolgálja. Ennek része többek között a 13-as út felújítása és egy új ipari parki csomópont kialakítása az 1-es úton.
A komáromi ipari park 200 hektáron terül el, az ide települt vállalatok közel 7000 embernek biztosítanak munkát. Itt működik többek között a gyógyszergyártó Mylan, a BYD elektromosbusz gyára, a hálózati eszközöket előállító Cloud Network Technology, az Alumetal, valamint a dél-koreai SK Battery és SK ON, illetve az autóiparban tevékenykedő Kayser.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.