A Colas és a HE-DO kivitelezésében közel 4,5 kilométernyi út jön létre új nyomvonalon.
Március 29-én megtartották a 23-as főút fejlesztésével elkészülő Bátonyterenye-Kisterenye elkerülő út nyitó sajtótájékoztatóját. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 14,2 milliárd forintos beruházását a Colas Út Építőipari Zrt és a HE-DO Építő Zrt. konzorciuma kivitelezi.
A NIF projektről kiadott közleménye szerint a 23-as főút Bátonyterenyét és övezetét érintő beruházása három fontos részből tevődik össze.
A projektindító eseményen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, Bátonyterenye irányából a 23-as és 25-ös főutak fejlesztésével kényelmesebbé, gyorsabbá és biztonságosabbá válik az eljutást Ózdon át Miskolcig és a szlovák határig. "E több ütemben tervezett beruházás-sorozat első eleme a Bátonyterenye elkerülő megépítése" - emlékeztetett a nagyszabású projektre a politikus, amelynek részleteiről itt írtunk.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója hozzátette, a vállalkozási szerződés hatályba lépését és az áprilisi – májusi munkaterület átadást követően a kivitelezés első lépései a lőszermentesítéssel és előkészítő munkákkal kezdődnek majd meg. Hozzátette, megtörténtek a régészeti próbafeltárások, melyek mintegy 24 ezer négyzetméternyi terület régészeti bontását teszik szükségessé a kivitelezéssel párhuzamosan. "A tereprendezés után a munkálatok várhatóan töltésalapozással és töltés építéssel folytatódnak” - jelezte az igazgató.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.