Az M1-es és az M7-es között húzódó közlekedési folyosót Lovasberény területén újította fel a Duna Aszfalt.
Ünnepélyesen is átadták Lovasberényben a Velencét Tatával összekötő 8119-es jelű út megújult szakaszát. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a 12+000-ás és a 15+660-as kilométerszelvények között újította fel a Duna Aszfalt Zrt.
A Közép-Dunántúl leghosszabb mellékútjai közé tartozó közút több mint 60 kilométeren köti össze az M7-es mentén fekvő Velencei-tavat az M1-es közelében található Tatával. Velence területéről indulva többek közt Lovasberény, Csákvár, Környe településeken áthaladva ér el Tatáig, így Fejér megye mellett Komárom-Esztergom megye közlekedését is segíti.
A most átadott több mint 3 és fél kilométeres útszakasz Lovasberény térségében újult meg, a 685 millió forintos forrást a Magyar Falu program keretei biztosították. A munkálatok során két réteg aszfalt épült a meglévő pályaszerkezet megerősítésére.
A kezdőpont és a 12+630 szelvények között a megsüllyedt burkolati szélek miatt további profiljavító réteg is készült, mintegy 630 méteren. Itt egyoldali esésű burkolat épült a vízelvezetés megoldására. A 12 + 853,01 km szelvényben felújították Rovákja-patak hídját is, melyen a burkolat így 6 méterre szélesedett. A fejlesztés után nemcsak új útburkolatnak örülhetnek a helyiek, de buszmegállóknak, vízelvezetési megoldásoknak és tábláknak is.
A hivatalos átadón Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója, Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, valamint Südi Mihály polgármester vett részt. Az átadón elhangzott: megújultak a Petőfi utcánál lévő buszmegállók, a Csákvár irányába tartó buszok váróját áthelyezték, így a peront nem keresztezi a lakóház bejárója.
A Bocskai útnál lévő buszmegállók peronjai szintén átépültek, ahogy a Velence irányú megálló is. A Bocskai útnál továbbá kijelölt gyalogos átkelőhely létesült, melynek megvilágítását is megerősítették. Burkolt padkát kapott a posta, a pékség, a cukrászda és a Vörösmarty út utáni üzlet előtti szakasz, a járda pedig megújult a Vörösmarty úti torkolatban a jobb oldali épületek előtt.
A forgalmat segítő útszéljelző oszlopok, kétoldali fluo hátterű sebességkorlátozó táblák segítik mostantól a közlekedést az új szakaszon, illetve a felújítás során a meglévő vízelvezető rendszert is megújították. Kitisztították a földárkokat és átereszeket, átfestették a burkolati jeleket, új KRESZ táblákat helyeztek ki.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.