Az M1-es és az M7-es között húzódó közlekedési folyosót Lovasberény területén újította fel a Duna Aszfalt.
Ünnepélyesen is átadták Lovasberényben a Velencét Tatával összekötő 8119-es jelű út megújult szakaszát. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában a 12+000-ás és a 15+660-as kilométerszelvények között újította fel a Duna Aszfalt Zrt.
A Közép-Dunántúl leghosszabb mellékútjai közé tartozó közút több mint 60 kilométeren köti össze az M7-es mentén fekvő Velencei-tavat az M1-es közelében található Tatával. Velence területéről indulva többek közt Lovasberény, Csákvár, Környe településeken áthaladva ér el Tatáig, így Fejér megye mellett Komárom-Esztergom megye közlekedését is segíti.
A most átadott több mint 3 és fél kilométeres útszakasz Lovasberény térségében újult meg, a 685 millió forintos forrást a Magyar Falu program keretei biztosították. A munkálatok során két réteg aszfalt épült a meglévő pályaszerkezet megerősítésére.
A kezdőpont és a 12+630 szelvények között a megsüllyedt burkolati szélek miatt további profiljavító réteg is készült, mintegy 630 méteren. Itt egyoldali esésű burkolat épült a vízelvezetés megoldására. A 12 + 853,01 km szelvényben felújították Rovákja-patak hídját is, melyen a burkolat így 6 méterre szélesedett. A fejlesztés után nemcsak új útburkolatnak örülhetnek a helyiek, de buszmegállóknak, vízelvezetési megoldásoknak és tábláknak is.
A hivatalos átadón Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója, Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, valamint Südi Mihály polgármester vett részt. Az átadón elhangzott: megújultak a Petőfi utcánál lévő buszmegállók, a Csákvár irányába tartó buszok váróját áthelyezték, így a peront nem keresztezi a lakóház bejárója.
A Bocskai útnál lévő buszmegállók peronjai szintén átépültek, ahogy a Velence irányú megálló is. A Bocskai útnál továbbá kijelölt gyalogos átkelőhely létesült, melynek megvilágítását is megerősítették. Burkolt padkát kapott a posta, a pékség, a cukrászda és a Vörösmarty út utáni üzlet előtti szakasz, a járda pedig megújult a Vörösmarty úti torkolatban a jobb oldali épületek előtt.
A forgalmat segítő útszéljelző oszlopok, kétoldali fluo hátterű sebességkorlátozó táblák segítik mostantól a közlekedést az új szakaszon, illetve a felújítás során a meglévő vízelvezető rendszert is megújították. Kitisztították a földárkokat és átereszeket, átfestették a burkolati jeleket, új KRESZ táblákat helyeztek ki.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.