A szakemberek mind a Szent István utcában, mind a Szarvas utcában felújítják és megerősítik az aszfaltburkolatot, lecserélik az útszegélyeket, korszerűsítik a csapadékvíz elvezető rendszert, valamint részlegesen átépítik a járdát és a kerékpárutat.
A nyíregyházi Szent István utca és Szarvas utca egy-egy szakaszán végez aszfaltburkolat felújítást a KE-VÍZ 21 Zrt.Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata megrendelésére készül el a Szent István utca András utca és az Inczédy sor közötti, 535 méteres útszakaszán, illetve a Szarvas utca Zrínyi Ilona utca és az Arany János utca közötti 570 méteres szakaszán az útfejlesztés.
Gulácsi Csaba projektvezető a beruházás időszerűségére rávilágítva elmondta, a fejlesztendő városrészeken az aszfalt útburkolat állapota erősen leromlott, a burkolat repedezetté vált, kátyúzott, helyenként hiányos, illetve a közművek építése és javítása miatt pontszerű helyreállításokkal is tűzdelt.
„A meglévő szegélysor töredezett, sok helyen hiányos, magassága változó, így funkcióját nem képes megfelelően ellátni. Az érintett szakaszon zárt csapadékvíz elvezetés található, a meglévő víznyelőaknák túlterheltek, így nagyobb esők alkalmával 20-30 centiméteres vízmagasságok alakulnak ki a burkolaton, valamint a parkolókban is, ameddig a víznyelők visszaduzzasztása nem szűnik meg.”
A Szent István utca-Nádor utcai körforgalom állapota is felújításra szorul, így vízszintes és függőleges geometriai kialakításában is átépítést végeznek el rajta.
További orvosolandó problémát jelent, hogy a Szarvas utca két oldalán merőleges állású aszfalt, illetve gyephézagos beton parkolók találhatóak, melyek állapota erősen leromlott. Az utcában autóbusz közlekedés bonyolódik, mindkét irányban egy-egy autóbusz megállóhely található, melyek jelenleg a forgalmi sávon helyezkednek el, nincsen buszöböl kiépítve.
„A projektek megvalósításával az érintett szakaszokon valamennyi közlekedő számára biztonságosabb infrastruktúrát építünk ki” – tette hozzá a projektvezető.
A KE-VÍZ 21 Zrt. szakemberei tehát mind a Szent István utcában, mind a Szarvas utcában
Ezenkívül a Nádor utcai körforgalom felújítását is elvégzik és korszerűsítik a közvilágítást, a Szarvas utcában pedig a gyeprács burkolatú parkolókat építik át, és 2 darab bazaltbeton burkolatú autóbusz öbölt építenek ki.
A szakemberek március 16-án vették át a munkaterületet, és a Szent István utcában augusztus 15-én, míg a Szarvas utcán tervezetten szeptemberben kezdődik a műszaki átadás.
„A Szent István utcában jelenleg szegély átépítés és vízépítési munkák folynak, a Szarvas utcában pedig résfolyóka építés, szegély, illetve parkoló átépítés zajlik. Ezt követően indul mindkét helyszínen a járda és kerékpárút átépítés, illetve az aszfaltmarás és aszfaltozás.”
A projekt feladatainak teljesítését nehezíti, hogy belvárosi, nagy forgalmú útszakaszon végeznek munkát a szakemberek, amelyhez az organizáción kívül a helyben lakók és a közlekedők türelme és megértése is szükséges – fűzte hozzá Gulácsi Csaba.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.