A He-Do Kft. megépíti a körforgalom hiányzó két darabját, illetve kiépíti a körforgalom középszigetét is.
A miskolci Vörösmarty utca és a Király utca kereszteződésében továbbra is zajlik a turbó körforgalom építése, amelyről lapunk februárban számolt be legutóbb. Július 17-től a borsodi megyeszékhelyet érintő beruházásnál a turbó körforgalom építéséhez kapcsolódóan új forgalmi rendet vezetnek be – tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Király utca forgalmát a már elkészült keleti oldali (Y-híd felőli) fél körpályára terelik át és megépülnek a körforgalom hiányzó részei, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is.
A beruházás a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. Ez a fejlesztés része annak az összetett beruházásnak, amely többek közt az Y-hidat hozza létre. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd forint értékben a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján. A műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. Az Y-híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állított össze.
A turbókörforgalom építése két ütemben zajlik. Az első ütemben 2022. március 6-tól a forgalmat a Király utca bal oldalára (Budapest felé vezető oldalra) terelték át. Az azóta eltelt idő alatt megépült a körforgalom keleti oldala kötőréteg szinten. Az építési munkák most a következő fázishoz érkeztek.
2022. július 17-én, a reggeli órákban bevezetik a második ütem forgalmi rendjét:
Az Y-híd szerkezete már teljes egészében elkészült, a dilatációs szerkezeteket is beépítették.
A híd – mint a legnagyobb projektelem – befejezéséhez hátra van az aszfalt kopóréteg terítése, a szalag és gyalogos korlátok elhelyezése és a festési munkák elvégzése.
A gyalogos közlekedést biztosító felvonók és a lépcsők munkái a végéhez közelednek, ezt követően elkezdődhetnek a gépészeti munkák is. A kivitelező folyamatosan végzi a közvilágítási oszlopok, valamint a pálcás védőkorlátok építését is.
Ezzel egyidejűleg folyamatosan haladnak a híd körüli szervizutak útépítési munkái, a P+R parkoló kiépítése befejeződött, az aszfaltburkolat legfelső, kopóréteg szintje is elkészült.
A szervizutakon jelenleg a védőréteg és szegélyépítési munkák, illetve aszfaltozási munkák zajlanak, továbbá párhuzamosan a csapadékcsatorna építési munkák is folyamatosak, az ütemtervnek megfelelően haladnak.
A projekt műszaki átadás-átvételi eljárása 2022. október végével zárul, ezt követően az illetékes hatóságok megkezdik a forgalomba helyezési eljárást, így
a közlekedők várhatóan 2022. december elején vehetik birtokba az elkészült Y-hidat, a körforgalmat és a Vörösmarty utca négysávossá bővített szakaszát.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.