A He-Do Kft. megépíti a körforgalom hiányzó két darabját, illetve kiépíti a körforgalom középszigetét is.
A miskolci Vörösmarty utca és a Király utca kereszteződésében továbbra is zajlik a turbó körforgalom építése, amelyről lapunk februárban számolt be legutóbb. Július 17-től a borsodi megyeszékhelyet érintő beruházásnál a turbó körforgalom építéséhez kapcsolódóan új forgalmi rendet vezetnek be – tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Király utca forgalmát a már elkészült keleti oldali (Y-híd felőli) fél körpályára terelik át és megépülnek a körforgalom hiányzó részei, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is.
A beruházás a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. Ez a fejlesztés része annak az összetett beruházásnak, amely többek közt az Y-hidat hozza létre. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd forint értékben a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján. A műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. Az Y-híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állított össze.
A turbókörforgalom építése két ütemben zajlik. Az első ütemben 2022. március 6-tól a forgalmat a Király utca bal oldalára (Budapest felé vezető oldalra) terelték át. Az azóta eltelt idő alatt megépült a körforgalom keleti oldala kötőréteg szinten. Az építési munkák most a következő fázishoz érkeztek.
2022. július 17-én, a reggeli órákban bevezetik a második ütem forgalmi rendjét:
Az Y-híd szerkezete már teljes egészében elkészült, a dilatációs szerkezeteket is beépítették.
A híd – mint a legnagyobb projektelem – befejezéséhez hátra van az aszfalt kopóréteg terítése, a szalag és gyalogos korlátok elhelyezése és a festési munkák elvégzése.
A gyalogos közlekedést biztosító felvonók és a lépcsők munkái a végéhez közelednek, ezt követően elkezdődhetnek a gépészeti munkák is. A kivitelező folyamatosan végzi a közvilágítási oszlopok, valamint a pálcás védőkorlátok építését is.
Ezzel egyidejűleg folyamatosan haladnak a híd körüli szervizutak útépítési munkái, a P+R parkoló kiépítése befejeződött, az aszfaltburkolat legfelső, kopóréteg szintje is elkészült.
A szervizutakon jelenleg a védőréteg és szegélyépítési munkák, illetve aszfaltozási munkák zajlanak, továbbá párhuzamosan a csapadékcsatorna építési munkák is folyamatosak, az ütemtervnek megfelelően haladnak.
A projekt műszaki átadás-átvételi eljárása 2022. október végével zárul, ezt követően az illetékes hatóságok megkezdik a forgalomba helyezési eljárást, így
a közlekedők várhatóan 2022. december elején vehetik birtokba az elkészült Y-hidat, a körforgalmat és a Vörösmarty utca négysávossá bővített szakaszát.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.