Az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a HE-DO Kft. kivitelezésében készül el, a műtárgyépítési feladatokért a KM Építő felel.
A fagyos időjárás miatti téli szünet után ismét dolgoznak a Miskolcon, a Vörösmarty és a Király utca kereszteződésébe tervezett turbókörforgalom kialakításán – írta meg a boon.hu.
Legutóbb tavaly év végén számoltunk be az egész város közlekedésére kiható komplex projektről, az Y-híd építéséről, mely a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre, kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján, ezen belül a műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. A híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állít össze.
A projekt jelentősége abban rejlik, hogy kapacitásbővítést biztosít a nyugat-keleti irányú gépjárműforgalom számára. A Y-híd átvezet két vasútvonalon, kapcsolódó rendezővágányokon, valamint lakó-, parkoló- és szervizutak fölött valósítja meg a zavartalan közlekedést.
A projekt átadását követően megszűnnek a környéken csúcsidőben jellemző közúti torlódások. Az új közlekedési folyosó a 3-as főút Király utcai szakaszát köti be a Tiszai pályaudvar térségébe.
A Vörösmarty utca kétsávosról négysávosra bővül 570 méteren hosszúságban. Ez vezet fel az Y-hídra, amelynek egyik ága a Martinkertváros felé vezet majd, a másik pedig a Tiszai pályaudvar felé.
A nagyberuházásához kapcsolódva tavaly szeptemberben jelentősen bővült az építési terület, hiszen a Vörösmarty utca, Király utca és Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán vonultak fel a kivitelezők.
Ahogy akkor arról lapunkban is beszámoltunk ősszel elkezdték a közművezetékek áthelyezését, majd kialakították az útszélesítés nyomvonalát. Tavaly év végére leállt az építkezés, amely a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei hírportál cikke szerint február elején nagy erővel újraindult. A jövőbeni turbókörforgalom helyén folytatódtak a közműkiváltások, amelyek forgalomkorlátozásokkal is járnak.
A projekt tervezett átadása 2022 októberében lesz, de a műtárgyépítési munkarészekkel már 2022 nyár végére elkészülnek.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.