Az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a HE-DO Kft. kivitelezésében készül el, a műtárgyépítési feladatokért a KM Építő felel.
A fagyos időjárás miatti téli szünet után ismét dolgoznak a Miskolcon, a Vörösmarty és a Király utca kereszteződésébe tervezett turbókörforgalom kialakításán – írta meg a boon.hu.
Legutóbb tavaly év végén számoltunk be az egész város közlekedésére kiható komplex projektről, az Y-híd építéséről, mely a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre, kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján, ezen belül a műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. A híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állít össze.
A projekt jelentősége abban rejlik, hogy kapacitásbővítést biztosít a nyugat-keleti irányú gépjárműforgalom számára. A Y-híd átvezet két vasútvonalon, kapcsolódó rendezővágányokon, valamint lakó-, parkoló- és szervizutak fölött valósítja meg a zavartalan közlekedést.
A projekt átadását követően megszűnnek a környéken csúcsidőben jellemző közúti torlódások. Az új közlekedési folyosó a 3-as főút Király utcai szakaszát köti be a Tiszai pályaudvar térségébe.
A Vörösmarty utca kétsávosról négysávosra bővül 570 méteren hosszúságban. Ez vezet fel az Y-hídra, amelynek egyik ága a Martinkertváros felé vezet majd, a másik pedig a Tiszai pályaudvar felé.
A nagyberuházásához kapcsolódva tavaly szeptemberben jelentősen bővült az építési terület, hiszen a Vörösmarty utca, Király utca és Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán vonultak fel a kivitelezők.
Ahogy akkor arról lapunkban is beszámoltunk ősszel elkezdték a közművezetékek áthelyezését, majd kialakították az útszélesítés nyomvonalát. Tavaly év végére leállt az építkezés, amely a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei hírportál cikke szerint február elején nagy erővel újraindult. A jövőbeni turbókörforgalom helyén folytatódtak a közműkiváltások, amelyek forgalomkorlátozásokkal is járnak.
A projekt tervezett átadása 2022 októberében lesz, de a műtárgyépítési munkarészekkel már 2022 nyár végére elkészülnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.