Az útfejlesztés Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, saját kivitelezésben valósul meg.
Mart aszfaltos burkolatmegerősítéssel megújul a 8618-as számú Gyóró−Csepreg összekötő út 5,8 kilométeres szakasza Lócs és Csepreg között – derült ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. július végi közleményéből.
A mellékút egy közel 24 kilométer hosszú, országos közút Győr-Moson-Sopron megye és Vas megye határvidékén, mely Gyóró és Dénesfa határszélén, erdős külterületek között indul, a 8612-as útból kiágazva.
Az útvonal átszeli az 1979-ben megszüntetett Fertővidéki Helyiérdekű Vasút egykori nyomvonalát, a megszűnt Iván vasútállomás térségének déli széle közelében, majd 12,4 kilométer után lép át Vas megye Sárvári járásába, ezen belül is Simaság területére, míg a 17. kilométerénél már a Kőszegi járásba tartozó Lócs házai között húzódik Fő utca néven.
A 19. kilométerénél egy rövid szakaszon érinti Bő határszélét, majd elhalad Bő, Lócs és Bük hármashatára mellett, s onnantól már az üdülőváros határai közt folytatódik.
A mellékút a 23+350-es kilométerszelvény közelében keresztezi a GYSEV Sopron–Szombathely vasútvonalát. Az utolsó, mintegy 800 méteres szakaszára délnyugati irányba fordul, úgy is ér véget, Csepreg központjától jó 2,5 kilométerre keletre, beletorkollva a 8614-es útba.
A tájékoztatás szerint a munkálatok várhatóan augusztus 12-ig tartanak majd. Ezalatt az érintett szakaszon munkanapokon 7 és 16 óra között teljes útzárat vezetnek be.
A lezárás ideje alatt a célforgalom, például a gazdálkodók továbbra is elérik majd területeiket, a konkrét munkavégzési helyen napközben áthajtani azonban nem lehet. A munkavégzéssel érintett szakaszon munkaidőn kívül is sebességkorlátozásra, megváltozott útviszonyokra kell számítaniuk a közlekedőknek
– hívta fel a figyelmet a közútkezelő.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.