A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készül, a Colas Út Építőipari Zrt. és a fővállalkozó HE-DO Építő Zrt. alvállalkozójaként a HE-DO Kft. kivitelezésével.
2022. szeptember 22-én tartották meg az ünnepélyes alapkőletételi eseményét a 23. számú főút Bátonyterenye-Kisterenye új nyomvonalú elkerülő út megépítése tárgyú projektnek – írja a www.he-do.hu.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából útjára indított projekt a 23. sz. főút és 25. sz. főút fejlesztését foglalja magában.
A megvalósítás első szakaszában a 23. számú főút Bátonyterenye-Kisterenye új nyomvonalú elkerülő út megépítésére és a kapcsolódó fejlesztések kivitelezésére kerül sor.
A kivitelezést a Colas Út Építőipari Zrt. és a fővállalkozó HE-DO Építő Zrt. alvállalkozójaként a HE-DO Kft. végzi.
A konzorcium a szerződés áprilisi hatálybalépését követően, májusban kezdte el kialakítani a munkaterületet, ahol a szükséges kiegészítő tervek és engedélyek beszerzését követően indultak el a munkálatok.
Mint arról Reichardt Jenő, a HE-DO Építő Zrt. salgótarjáni főépítésvezetője beszámolt, első lépésként a geodéziai hálózat kialakítása, kitűzési munkák majd szükséges régészeti kutatásokat követő régészeti gödrök helyreállítására került sor. Megtörténtek a tűzszerészeti vizsgálatok és a humuszleszedési munkálatok, jelenleg pedig már zajlanak a töltésépítési földmunkák, ezt követheti a területen található műtárgyak cölöpalapozása, illetve a közműkiváltási munkák.
A projekt keretében egy 2×1 sávos elkerülő út épül meg 2,30 km hosszúságban, biztosítva a szintén teljes rekonstrukcióra kerülő 23-as út belterületi elkerülését, valamint megvalósulhat a település két részét, Kistenyerét és Nagybátonyt összekötő Észak-Déli irányú összekötő 2,19 km hosszú út is.
A beruházás részét képezi a kapcsolódó körforgalmi csomópontok, parkolósávok és buszöblök kiépítése, illetve a területen található vasúti átjárók, hidak és kerékpárutak felújítása. Sor kerül továbbá a közvilágítási, növénytelepítési feladatok, vízépítési, környezetvédelmi és forgalomtechnikai feladatok kivitelezésére is.
A ceremónián részt vett:
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.