A tervezett ütemezésnek megfelelően halad a tudományos központ elérését javító kivitelezés. A munkát a Colas és a DÉLÚT végzi el.
Az idei év elején számoltunk be arról, hogy javítják a szegedi lézerközpont közlekedési kapcsolatait. A kivitelezés a Colas Út Zrt. és a DÉLÚT Kft. munkájával valósul meg. A szeged.hu oldalon megjelent információk szerint megkezdődött a járdák, a kerékpárutak és az utak aszfaltozása.
2017-ben átadott szegedi Extreme Light Infrastructure (ELI) lézerközponthoz vezető út építése a 2014–2020-as uniós időszak legnagyobb európai uniós forrásból finanszírozott önkormányzati beruházása, amelynek az a célja, hogy a város legnagyobb lakóterületét az északi lakótelepi övet összekösse az északnyugati iparterülettel
– mondta a helyszínen tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.
A lap tájékoztatása szerint több éves előkészítő munka után indult el a 4,5 milliárd forintos fejlesztés idén márciusban.
A folyamat négy szakaszból áll, és részenként 3,9 kilométer hosszú új út épül, egyes utcákban pedig útfelújítás lesz.
Az első két szakaszon elkészültek a közműépítési munkák, jelenleg a közvilágítási hálózat szerelését végzik a szakemberek. A napokban kezdődik majd a kopórétegnek és alá a kötőrétegnek az építése az útpályán, és kezdődik a járdák, kerékpárutak aszfaltozása is
– számolt be a munka állásáról Nagy Sándor.
Az út megépítése komoly gazdaságfejlesztő beruházás, és emellett 3-4 ezer ember életét könnyíti majd meg, mivel javulni fog az 5-ös főút és az autópályák megközelíthetősége. A fejlesztés a közösségi közlekedést használóknak és a kerékpárosoknak is előnyös. A beruházás során az új utak építése és a régiek felújítása, kiszélesítése mellett ugyanis kerékpársávokat alakítanak ki, valamint önálló kerékpárút is készül – olvasható a beszámolóban.
Emellett tíz új megállót építenek, hármat pedig felújítanak. A projekt részeként a csapadékvíz tárolására két záportározót is megépítenek, kicserélik az érintett szakaszon a lámpatesteket és energiatakarékos, ledes világítás készül el, valamint 160 fát és 1100 cserjét ültetnek el. A munkálatok a tervek szerint jövő nyárra készülnek el.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.