Sikeresen lezárult a közbeszerzés, a FŐMTERV vezette konzorcium dolgozik (a RODEN Mérnöki Kft. konzorciumi tag) a 11 kilométer hosszú, 2x2 sávos útszakasz előzetes tervein.
Tavaly augusztusban számoltunk be arról, hogy számos másik infrastruktúrafejlesztési projekttel együtt a pécsi kelet-nyugati átjáró út projektjére is biztosította az állam a forrásokat. Az új összekötő út kialakítása azért is különösen fontos, mert a baranyai vármegyeszékhely belvárosán áthaladó 6-os út forgalmát veheti át.
A megvalósulásával így tehermentesíteni fogják a pécsi belvárost, illetve új iparterületeket is feltárnak, lehetővé teszik a gazdaság fejlesztését.
Az uniós közbeszerzési értesítőben a napokban megjelent adatok szerint egy mintegy 11 kilométer hosszú - részben meglévő és részben új nyomvonalon vezetett - 2×2 sávos elsőrendű főút környezetvédelmi, illetve közúti biztonsági hatásvizsgálatát végzik el, valamint a tanulmánytervét is elkészítik. Szintén része még a feladatnak a környezetvédelmi engedély megszerzése is.
A mintegy nettó 234 millió forintos projektet a FŐMTERV Zrt. vezette konzorcium vállalta el az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából. Az út a Kővári János pécsi önkormányzati képviselő által közzétett adatok szerint a Siklósi út és a Megyeri út között fut majd. A pálya
is tartalmaz majd.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.