Az ÉKM célja, hogy nyárig befejeződjön a barnamezős terület kiürítése. Mintegy 600-650 ezer négyzetméteren építenének irodaépületeket, lakásokat, kereskedelmi ingatlanokat; további 250-350 ezer négyzetméteren Budapest egyik legnagyobb közparkja jönne létre; az 1-es metró meghosszabbítása és egy új vasútállomás is a tervek közt.
Megkezdődött a rákosrendezői terület előkészítése – adta hírül az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A főváros 13. és 14. kerületének határán fekvő 130 hektáros területen az építésügyi miniszter tavaly decemberi tájékoztatása szerint egy minimum 5 milliárd euró értékű magánbefektetési nemzetközi megállapodást készítenek elő. Ezen túl a magyar állam vállalta, hogy mintegy 1 milliárd euró értékben hajt végre infrastrukturális beruházásokat.
A váci vasútvonalon található Rákosrendező vasútállomás térségében az ÉKM mostani közlése szerint megindította a bérleti és egyéb használati jogviszonyok felmondását, illetve felszólította a hátrahagyott vagy engedély nélkül felhúzott ingatlanok használóit a terület átadására.
A beruházás előkészítésének következő lépéseként a leégett Budapest Sportcsarnok (BS) bontásából származó, az érintett területen deponált, mintegy 175 ezer tonna építési törmelék elszállítására, az állam tulajdonában lévő vasúti anyagok értékesítésére, illetve a terület rekultivációjára, kármentesítésére kerül majd sor.
Az ÉKM célja az, hogy a nyár végére a terület kiürítése befejeződjön és megindulhasson az ingatlanfejlesztés következő szakasza. Emlékeztetnek, a kormány egy új, millenniumi városnegyed felépítéséről döntött a Rákosrendező vasútállomást övező és az ahhoz kapcsolódó, nagyobbrészt elhagyatott, egykori ipari területeken.
Az ÉKM tárcavezetője Lázár János korábban elmondta, a mintegy 1,3 millió négyzetméter nagyságú (130 hektáros) terület két részre oszlana. Mintegy 900 ezer négyzetméter hasznosítása kezdődhetne meg közösségi, illetve magáncélokra. Ezen belül 600-650 ezer négyzetmétert építene be a külföldi befektető, ez magában foglal irodaépületeket, lakásokat, kereskedelmi ingatlanokat. További 250-350 ezer négyzetméteren Budapest egyik legnagyobb és legmodernebb közparkja jönne létre. A vasúti pályák egy részét lefednék, és felette zöld felületet alakítanának ki.
A projekthez jelentős közlekedésfejlesztés is kapcsolódhat. Lázár János a decemberi sajtótájékoztatón ugyanis új vasúti pályaudvar létrehozását jelölte ki célként, és az M1-es metró meghosszabbítása is fontos elemként említette. Emellett a térség teljes autós, és nem kötöttpályás közlekedését is meg kell újítani, továbbá 20-30 ezer parkoló létesítése is indokolt lehet, akárcsak 4-5 csomópont átépítése.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.