Az A-Híd Zrt. a járdák felújításával és a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatja a kivitelezést.
November 21-étől, hétfőtől – formáját tekintve – már az eredeti, nagy körforgalmat használhatják a Clark Ádám téren közlekedők, a hétvégén ugyanis befejeződött a tér helyreállításának első szakasza. Az ideiglenes forgalmi változásokkal járó, jelentősebb útépítési munkák a november 26-27-i hétvégén folytatódnak – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
A dunai átkelő rekonstrukciója 2021 tavaszán kezdődött az A-Híd Zrt. kivitelezésében.
A szakemberek a november 19-20-i hétvégén felmarták a Lánchíd felújításához kapcsolódva tavaly májusban kialakított ideiglenes körforgalom aszfaltját, és helyreállították a korábbról ismert „nagy” körforgalom nyomvonalát, emellett geodéziai kitűzésekkel elkezdték a szegélyek és a szigetek visszaépítését.
A legfelső aszfalt kopóréteg – az időjárástól függően – a november 26-27-i hétvégén kerül fel, amikor az útépítési munkák miatt ideiglenesen újra lezárják az átmenő forgalom elől a teret. Ekkor festik fel a burkolati jeleket is az útra. A virágágyás kialakításához szükséges humusz folyamatosan fog bekerülni a tér közepére, ahová a füvesítés mellett december közepére az első, téli időjárásnak megfelelő növényeket is visszatelepítik majd – írták.
A BKK tájékoztatása szerint Lánchíd felújítása továbbra is ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad:
A tervek szerint december közepére a budai oldal díszes bronzkandeláberei is a helyükre kerülnek. Az első világítóoszlopokat még az átkelő tavaly júniusi teljes lezárásakor emelték le a hídfőről. A történelmi, díszes világítótesteket az elmúlt hónapokban gondos és aprólékos munkával rekonstruálták és restaurálták a szakemberek.
A tervek szerint 2023 őszéig tartó kivitelezés többek között a járdák felújításával és a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.