A Magyar Közút megbízásából a kivitelezésen Strabag-csoport cégei és a Zemplénkő is; a terveken pedig a Főmterv, a Magyar Közút és a Roden is dolgoztak.
Több projektben lezajlott, jelentős mértékű útfelújítás lezárulta kapcsán tartottak sajtóeseményt Máriapócson január 26-án, azt ünnepleve, hogy az elmúlt időszakban mintegy 14,5 kilométernyi új utat vehetett birtokába a forgalom. A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei városban a Nyírbogát-Kisléta-Máriapócs-M3 összekötő út ünnepélyes átadása történt meg. A projektről fotókat és bejegyzést tett közzé az eseményen részt vevő Lázár János építési és közlekedési miniszter is Facebook-oldalán.
A Magyar Közút Nzrt. beruházásában a tavaly és idén a 4929-es Máriapócs-Nyírbogát út 0+000-3+165 kilométerszelvények és a 4927-es Máriapócs-Ófehértó út 0+000-6+651 kilométerszelvények közötti szakaszait a Magyar Falu Program keretében újították fel, mint lapunk a az állami cégtől. A kivitelezést a 4929-es úton a Zemplénkő Kft., míg a 4927-es úton a Zemplénkő Kft., illetve a Strabag-csoport cégeiből álló STRABEL Konzorcium végezte el. A kiviteli terveket részben a Magyar Közút, részben a Főmterv Zrt., részben pedig a Roden Kft. készítette el. A fennmaradó mintegy öt kilométernyi utat még 2018-ban újították fel, szintén hazai forrásból.
A beruházás fent leírt részeinek során az összekötő utak burkolatát közel 64 ezer újították fel A meglévő aszfaltfelületek profilját először felmarták, majd fokozott igénybevételre alkalmas aszfaltkeverékekből új kötő és kopórétegeket építettek.
Lázár János az eseményen felszólalva pedig többek között arról beszélt, hogy személyes felelősségemnek érzi, hogy kistelepülések fejlődését biztosítsa, majd rámutatott: az ország számára fontos, hogy ne csak a főváros fejlődjön.
„A korábbi, paraszti világgal szemben ma már nem mindenki talál munkát a saját lakóhelyén, ezért nagyon sokan ingáznak, és nem mindegy, hogy ezzel mennyi időt töltenek el. Az a célunk, hogy 2026-ra elérjük, hogy a munkába járással töltött idő naponta ne haladja meg az egy órát – ehhez út- és vasútfejlesztésre van szükség. Ebben a vármegyében az elmúlt időszakban 200 milliárd forintból 500 kilométernyi út újult meg, tovább épült az M3, és ebben a kormányzati ciklusban eléri majd a határt az M49-es autóút, és felújítjuk a Debrecen-Nyíregyháza közötti vasútvonalat”
– fejtette ki a miniszter a szon.hu beszámolója szerint.
Máriapócs polgármestere, Papp Bertalan felidézte: amikor 1991-ben II. János Pál MAgyarországon járt és Máriapócsra is ellátogatott, az utak nagy része szilárd burkolatot kapott, az utóbbi években pedig a kerékpáros közlekedés is biztonságosabbá vált, sőt, számos környező település is elérhető már két keréken.
„Ezek a fejlesztések nemcsak az itt élők számára fontosak: az ide érkező zarándokok százezrei is könnyebben, biztonságosabban érhetik el a nemzeti kegyhelyet”
– hangsúlyozta, majd arról is beszélt, hogy az infrastruktúra-fejlesztés még nem ért véget: egy kisebb körforgalom építését, illetve buszöblök és gyalogátkelőhelyek kialakítását is tervezik.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.