Az M30-ast is keresztező útvonal építkezésének haladásáról derültek ki részletek a kivitelező HE-DO jóvoltából.
Nyáron már birtokba is vehetik a helyiek azt az 1374 méter hosszú kerékpárutat, amelyre a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata által kiírt közbeszerzést a HE-DO csoport önállóan nyert meg – írja a kivitelező közleményében.
A kerékpárút útvonalát is részletesen leírja a HE-DO: a pálya a miskolci József Attila úti áruház melletti körforgalmú jelzőlámpás csomóponttól indul, majd a meglévő nagyátmérőjű acéllemez aluljárón keresztezi az M30 autóutat, egy rövid szakaszon Felsőzsolca bekötőútja mentén halad és a Sajó-folyó gátjára épített szakasszal éri el Felsőzsolca település határát.
„A projektet 2022. év novemberében előkészítő munkálatokkal (fakivágás, bozót és cserjeirtás, gázvezeték védelembe helyezése) megkezdtük, a további munkafolyamatok az időjárás függvényében kezdhetők. Terveink szerint február második felében megkezdődik a humuszleszedés és az átereszek építése. Ezeket követően megkezdjük a töltésépítés és a pályaszerkezet megépítését, majd a befejező munkálatok részeként a padkakészítéssel, a rézsűk humuszterítésével, a KRESZ táblák kihelyezésével és a burkolati jelek festésével lezárjuk a kivitelezési folyamatot”
– tájékoztatott a részletekről Vidó Zoltán, a HE-DO főépítésvezetője.
A vezető szakember hozzétette: Felsőzsolcáról jelentős a napi ingázó forgalom Miskolcra, az önálló kerékpárút építése a biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a két város között. Emellett maga a projekt elnevezése összefoglalja is utal a céljára – derül ki szavaiból, mivel a kerékpárút a „Fenntartható városi közlekedésfejlesztés” beruházásban készül el. Az utat 2023 júliusában adják át a forgalomnak.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.