A Zala két keréken elnevezésű TOP-program újabb elemeként csaknem 5,5 kilométer hosszan építenek vagy jelölnek ki meglévő közutakon új szakaszokat.
A korábbi fejlesztések folytatásaként több mint öt kilométer hosszúságban alakítanak ki új kerékpárútszakaszokat Lentiben csaknem félmilliárd forintos beruházással - tájékoztatta Zala Vármegye Önkormányzata az MTI-t. A napokban átadták a munkaterületet, így a kivitelezőnek, a helyi LE-KO Építőipari Kft.-nek 250 nap alatt kell a munkálatokat elvégeznie.
A szlovén határ közelében fekvő zalai város fejlesztése mellett több hasonló beruházás van a térségben. Nemrég számoltunk be arról, hogy egy észak-déli irányú projektben Kerkateskánd, Lovászi és Tornyiszentmiklós között 3,1 kilométer hosszan épül aszfaltozott kerékpárút. Emellett a szlovén-magyar határ mentén a Becsehely, Letenye, Murarátka, Muraszemenye, Kerkaszentkirály, Dobri és Tornyiszentmiklós kerékpáros elérését biztosító újabb fejlesztés tervezési szerződését március 1-jén írták alá, ennek során 22 szakaszban 25 kilométernyi új bicikliút épül.
A most szóban forgó fejlesztésben a Zala két keréken elnevezésű TOP-program újabb elemeként
Lentiben csaknem 5,5 kilométer hosszan építenek vagy jelölnek ki meglévő közutakon új szakaszokat a közel 468 millió forintos támogatás felhasználásával.
A projekt konzorciumi együttműködésében részt vesz Zala Vármegye Önkormányzata, a Zala Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft., valamint Lenti önkormányzata.
A munkahelyek és a közszolgáltatások könnyebb elérését szolgáló beruházásban az új kerékpáros nyomvonalakat alapvetően a meglévő közutak mellett vagy azok burkolatát felhasználva alakítják ki a 75-ös főút mellett és a csatlakozó utcákban, összesen hét szakaszon. A fejlesztés csatlakozik a korábban Lenti északi, nyugati és déli részén kiépült bicikliutakhoz, valamint a belvárosi kerékpárúthoz.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.