A magyar-szlovák határmenti kapcsolatot elősegítő fejlesztés magyar oldali kivitelezését a STRABAG végezte el.
Átadták a Neszmély és Dunaradvány (Radvaň nad Dunajom) közötti komp átkelőhelyet 2023. június 29-én. A két települést összekötő, kétoldali kompkikötő és csatlakozó út építése 2021 telén vette kezdetét.
A „Ferry in Neszmély-Radvaň projekt” keretében létrejövő fejlesztést az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a magyar oldalon a STRABAG Építő Kft. végezte el, míg a szlovák oldalon a Ister-Granum EGTC dolgozott. A komp üzemeltetéséért a Magyar Közút Nzrt. felel majd.
A magyar oldalon kialakított bekötőút Neszmély belterületén a Fő utca (10. sz. főút) és a Vízimolnár utca (11341 j. bekötőút) kereszteződésétől indul a Vízimolnár utca meglévő burkolatának felújításával (286 m). Az Almásfüzitő - Esztergom vasútvonal szintbeni vasúti átjárójának szélesítésével, majd 149 méter új építésű útszakasz után csatlakozik a kompkikötő közel 100 méter hosszú vasbeton rámpájához.
A komprámpa közelében kapott helyet a kompkikötő épülete, valamint a hozzá tartozó 28 darab személygépkocsinak elegendő parkolóhely. A kompkikötő épületében jegypénztár, váróterem, illetve vendéglátó-ipari egység rendezhető be az üzemeltető által. A beruházás során a szükséges közmű kiváltások, építések (elektromos, ivóvíz, szennyvíz, távközlés, közvilágítás, sorompó vezérlés) is megtörténtek.
A szlovák oldalon a révkikötőhöz mintegy 365 méter hosszban kiépítendő új bekötőút csatlakozik Dunaradvány belterületi szakaszán az I/63. sz. főúthoz. Komprámpát, kompkikötő épületet és 8 + 1 akadálymentes, ingyenesen használható parkolóhelyet alakítottak ki. Az égetett téglából épült kiszolgáló épület alapterülete 135,85 négyzetméter.
Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere az átadó eseményen elmondta:
„Egy olyan szárazföld által körülzárt ország, mint Magyarország, számára stratégiai kérdés, hogy legyen elegendő határátlépési pont a szomszédos országokba. Szlovákia vonatkozásában ez különösképpen így van, hiszen a leghosszabb határunk Szlovákiával van, mely 654 kilométer hosszan húzódik. A határ két oldalán családi, baráti közösségek élnek, emellett Szlovákia a második legfontosabb kereskedelmi partnerünk.
Tehát stratégiai fontosságú, hogy minél több határátkelő legyen a két ország között. 2010-ben 22 határátlépési pont volt a két ország között, ma a 36. határátkelőt adjuk át.
Az üzembe állított hajó 80 embert vagy 40 főt és nyolc gépjárművet szállíthat. Az utasok a szolgáltatást hétköznapokon nyolc, hétvégi napokon tizenhat alkalommal vehetik igénybe. Az átkelés ideje hat-tíz perc lesz, de ez függ a vízállástól és a sodrás sebességétől is" - tájékoztatott.
Czunyiné Bertalan Judit, Északnyugat-Magyarország fejlesztési kormánybiztosa kiemelte:
„Gazdasági, kulturális és turisztikai téren is nagy jelentősége van a kompátadónak, a térség számára ez egy újabb előrelépés, egy újabb mérföldkő.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.