A Strabag-csoport munkájával Újpalotán lehet biztonságosabban közlekedni.
Befejeződött az útfelújítás a XV. kerületben, élhetőbb és biztonságosabb lett az Erdőkerülő utca és a Zsókavár utca. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában és a Strabag-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. kivitelezésével elvégzett korszerűsítés során megújult az útpályák burkolata, javultak a gépjármű- és gyalogosközlekedés feltételei, valamint akadálymentes lett a Fő téri villamosmegálló.
Mint a BKK sajtóközleményében írja, az újpalotai projekt jelentős változásokat jelent az Erdőkerülő utcában és a Zsókavár utcában, illetve a korszerűsítették a Szentmihályi út egy részét is, ezzel a felújított útszakaszok együttes hossza csaknem 1,5 kilométer.
A nagyszabású felújításnak köszönhetően nagyobb biztonságban, kényelmesebben lehet közlekedni Újpalota forgalmas – és a fontos közösségi közlekedési járatok által használt – útszakaszain. De nemcsak az autóval közlekedők, hanem a gyalogosok is nyertek a beruházással, hiszen az útpálya felújítása mellett új járdák és gyalogos-átkelőhelyek is épültek.
A beruházás során a BKK és a Strabag
• megújította az útpályaszerkezetet az Erdőkerülő utcában, a Zsókavár utcában is felújította a burkolatot, a Szentmihályi út csaknem 225 méteres szakaszán kicserélte a kopóréteget;
• három új gyalogátkelőhelyet alakított ki a felújítási területen, így a lakók és a környéken közlekedő számára is biztonságosabbá vált az útszakasz;
• akadálymentesítette a 69-es villamos Fő téri megállóhelyét, ezért a járat utasai könnyebben le tudnak szállni a járművekről, az alacsony padlós villamosokról pedig a babakocsival, illetve nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozott ügyfelek is könnyebben fel- és leszállhatnak a peronoknál;
• korszerűsítette a közvilágítást, több helyen felújította a járdákat, illetve taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolatot kialakítva biztosította az akadálymentes és biztonságos közlekedést, továbbá
• 25 új fát és csaknem 6500 cserjét ültetett.
A most felújított útszakaszok korábban leromlott állapotban voltak, ennek a közösségi közlekedés járművei is a kárát látták. Ma már az új, korszerű autóbuszok a megújult utakon közlekedhetnek. Az útépítés tavaly szeptemberben kezdődött, a műszaki átadás-átvételi eljárás július 19-én, szerda délelőtt zárult le.
Ebből az alkalomból július 19-én sajtótájékoztatót tartott a Fővárosi Önkormányzat, a XV. kerületi önkormányzat és a BKK. Az eseményen Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, Cserdiné Németh Angéla, a XV. kerület polgármestere, valamint Horváth László, a BKK beruházási igazgatója részletesen beszélt a felújításról, illetve az újpalotai beruházás jelentőségéről.
• 2021. december: megjelent a közbeszerzési eljárásról szóló ajánlati felhívás.
• 2022. június: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a közbeszerzési eljárás nyertese, az STR Mély- és Magasépítő Kft. aláírta a vállalkozási szerződést, elkezdődött a kivitelezés előkészítése.
• 2022. szeptember: a kivitelező elkezdte a régóta várt felújítást. Az Erdőkerülő utca egyirányú lett a Zsókavár utca felé, az érintett közösségi közlekedési járatok módosított útvonalon jártak.
• 2022. december: ideiglenesen ismét mindkét irányban használhatták az arra közlekedők az Erdőkerülő utcát, a közösségi közlekedési járatok az eredeti útvonalukon közlekedtek. A 69-es villamos a Fő téren már a megújult, akadálymentesített villamosmegállóban állt meg.
• 2023. február: folytatódtak az ideiglenes forgalomkorlátozással járó munkák, az Erdőkerülő utca ismét egyirányú lett a Zsókavár utca felé; zajlott az érintett útszakaszok felújítása, a járdaépítés, majd következett a gyalogos-átkelőhelyek kialakítása.
• 2023. április: a terveknek megfelelően haladt az útpályaszerkezet megújítása az Erdőkerülő utcában és a Zsókavár utcában, a közvilágítás korszerűsítése, valamint a szükséges víznyelők és csatornaaknák átépítése is. Hátravolt még a Szentmihályi úton a kötő- és kopóréteg kicserélése.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.