2024.04.23, Kedd
Új csomópontot épített Érden a SWIETELSKY

Új csomópontot épített Érden a SWIETELSKY

magyarepítok.hu

2023.12.22. 08:00 - Kürti Krisztián

A fejlesztéssel az M7-M0-s megközelítése sokkal könnyebbé vált az agglomerációs városból.

Hirdetés

Befejezte a Budapest vonzáskörzetébe tartozó egyik legnagyobb város, Érd közlekedésének fejlesztését a SWIETELSKY Magyarország Kft. Ahogyan márciusban megírtuk, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósult kivitelezés egy tágabb program része volt, amely keretén belül a Budapestre vezető M7-M0-s autópályához való közlekedést fejlesztették a Törökbálinti úton.

A közelmúltban lezajlott, közel nettó 681 millió forint értékű projektelemben a SWIETELSKY Magyarország Kft. az Érd, Törökbálinti út (8103 j. út), Iparos út – Folyondár utca közötti, közel egy kilométeres szakaszt építette át, valamint jelzőlámpás csomópontot is kialakítottak a Folyondár utcánál. A projekt az Iparos úti körforgalom (kis templom) és a Takács utca között zajlott.

 

 

Mihalkó Tamás projektvezetőtől megtudtuk: a SWIETELSKY Útépítési Üzletág Közép-Magyarországi Főmérnökségének kivitelezésében a projekt során

  • új csomópontot építettek,
  • megújult a burkolat és a pálya is,
  • útvíztelenítési rendszeren dolgoztak,
  • kiváltották a vízvezetékeket (604 méter hosszan),
  • a buszmegállók és a kijelölt gyalogátkelőhelyek modern közvilágítást kaptak,
  • továbbá füvesítésre (2211 négyzetméter) és növénytelepítésre (14 darab fa és 49 darab cserje) is sor került.

 

 

Buszöblök, járda és gyalogos átkelők is létesültek

A teljes hosszában, mintegy 900 méteren megújult a kopóréteg, lokális pályaszerkezet cserék történtek, illetve két buszperont építettek át buszöblök létesítésével.

A meglévő csomópontot osztályozós, jelzőlápás csomóponttá építették át, ahol végig térkő burkolatú járda készült a bal oldalon, a meredekebb szakaszoknál nyújtott belépőjű lépcsőkkel.

4 db gyalogos átkelőt építettek: a Törökbálinti úton a buszmegállóknál; a Törökbálinti úton a jelzőlámpás csomópontban; a Szövő utcán a jelzőlámpás csomópontban, valamint a Törökbálinti úton a Takács utca/Tiszafa utcánál.

 

 

Támfalakkal erősítették meg a töltéskoronát

A T1 és T2 támfalak esetén lépcsőt is létrehoztak a szakasz elején található iskolánál, ugyanitt termésköves rézsűburkolat készült. A T3 támfal egy cölöpfalas alapozású vasbetonszerkezetes támfal, ahol a bal oldalon a járda szélességével, a jobb oldalon pedig egy sávval szélesedett a meglévő töltéskorona.

 

 

A megvalósíthatóság érdekében az eredetileg 4 m magas szögtámfalat át kellett tervezni. Helyette egy olyan szerkezet valósult meg, amely egy 5 ill. 6 méteres cölöpfalból, egy 0,8 méter magas cölöpösszefogó gerendából és egy 1,7 méter magas felmenő falból áll. A korábbi tervekkel egyezően a támfal felső, „látszó része” nem változott, az az útépítési keresztszelvényeknek megfelelő kialakítású. Csak a szerkezet alsó, "nem látszó" része módosult. A támfal állékonyságát cölöpfal biztosítja, amire a cölöpösszefogó gerenda és további vasbeton felmenő fal készült.

Mivel a támfal építésével érintett szakaszon jelentős a buszforgalom, ezért a munkálatokat a forgalom közlekedés fenntartása mellett kellett elvégezni.

 

 

Megvalósult továbbá:

  • egyes kapubejárók burkolatának felújítása,
  • útvíztelenítés kialakítása, résfolyókák, hossz és keresztszivárgók kialakításával,
  • „sima” résfolyókákon felül közel 400 méter hosszban 12 cm-es kiemelt szegélyes és 2 cm-es „miniszegélyes” résfolyóka elkészítése,
  • közvilágítás korszerűsítése,
  • 320 méteren vízvezeték gerinc- és házi bekötések kiváltása,
  • régi azbesztcementes vezetékek bontása,
  • jelzőlámpás forgalomirányítás kiépítése,
  • valamint növénytelepítési munkák.

 

Galéria

ÚtépítésSwietelsky Magyarország Kft.útépítéscsomópontÉpítési és Közlekedési MinisztériumÉrdburkolat

Hírlevél

Hirdetés