A Lakitelek és Szentkirály közötti négysávos szakasz építéséhez számos olyan útfejlesztés kapcsolódik, amelyben a környék számára kulcsfontosságú kétsávos utak újulnak meg, illetve épülnek ki.
Szentkirály külterületén december 19-én átadták a Bács-Kiskun vármegyei település elkerülését biztosító 2,9 kilométeres új utat. Az új nyomvonalon kiépült útszakasz a Duna Csoporthoz tartozó Duna NRG Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt. kivitelezésében jött létre, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában.
Az új út a Tiszakécske felöli végén egy osztályozós (balra sávos) csomópontot kapott, míg a másik végén egy ötágú körforgalom épült ki közvilágítással.
A projekt az M44-es Lakitelek-Szentkirály szakaszához kapcsolódva valósította meg a Duna NRG, számos további projektelem mellett (az alábbi térképen kékkel jelölt útvonalon). Ezen projektelemek elsősorban a közeljövőben kiépülő M44-esről érkező megnövekedett forgalom megfelelő elvezetését biztosítják majd Kecskemét irányába.
A keddi sajtóeseményen a fenti további projektelemekről is tájékoztatást adtak, eszerint (az M44-estől Kecskemét felé haladva):
Az átadó eseményen Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára is részt vett. A politikus fellidézte: az M44 munkálatai 2016 óta folynak, és eddig három ütemben valósultak meg:
Ezzel eddig már közel 89 kilométer készült el a Békéscsabáig mintegy 125 kilométeres gyorsforgalmi útból - tette hozzá.
Az államtitkár hangsúlyozta: a tervek szerint jövő év elején adják át az M44-es gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan, a Lakitelek és Szentkirály közötti 4,6 kilométeres útszakaszt. Várhatóan 2025-ben pedig elkészül a Szentkirály és Kecskemét közötti 32 kilométer hosszú rész is, miközben 2024-ben tovább folynak az út Békéscsaba és az országhatár, illetve Nagyszalonta irányába történő folytatásának előkészítési munkálatai is.
Szabó Gellért Szentkirály polgármestere arról beszélt, hogy a most átadott útszakasz eredetileg kettészelte volna a településüket, és az út mindkét oldalát 3,5 méter magas zajvédő falak szegélyezték volna.
A szentkirályiak azonban aláírásgyűjtésbe kezdtek, majd 2018 augusztusában egy népszavazáson az ott élők döntő többsége a tervek azon változatát támogatta, amelynek része az elkészült elkerülő út.
Az útfejlesztés lehetővé teszi, hogy a nagy forgalom ne a faluközponton keresztül haladjon.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.