A közel 40 kilométeres gyorsforgalmi utat úgy tervezik meg, hogy később autópályává fejleszthető legyen.
A beruházó NIF Zrt. közzétette az M34-es gyorsforgalmi út tervezői közbeszerzésének eredményét: a munkákat az UNITEF-83 Zrt., a RODEN Kft. és a TURA-Terv Kft. végezheti el. A nyertesek feladata a Vásárosnamény és Záhony közötti szakaszon
A projekt az M3-as autópályáról az ukrán határ záhonyi elérhetőségét biztosítja majd. Az M3-as eddig Vásárosnaményig készült el. Innen egyrészt az északi irányban megépülő M34-essel érhetjük majd el a Kárpátalját, másrészt a keleti irányban folytatódó M3-assal, aminek végpontja az újonnan megépülő Beregdaróc-Beregdáda határátkelő lesz (utóbbi északi irányban 5 kilométerre jön létre a Beregszászra vezető beregsurányi határátkelőtől).
Az M3-as további kiegészítő szakaszai így jönnek létre: az autópálya a román határt a Debrecen irányában kivitelezett M35-össel és az M4-essel, a szlovák határt a még meghosszabbítandó M30-assal fogja elérni.
Az M34-es mintegy 39,3 km gyorsforgalmi útként jön létre, a 41-es út és az M3-as csomópontjától indul, és a 4-es főút záhonyi csomópontjáig épül meg. A projektben kétszer két forgalmi sávos, fizikai (szalagkorlát és/vagy vasbeton elem) elválasztással rendelkező gyorsforgalmi szakasz jön létre 6 különszintű és 1 szintbeni csomóponttal. Emellett megépül egy komplex és egy egyszerű, az út két oldalán elhelyezett pihenőhely, valamint egy mérnökségi telep.
A hirdetményből kiderül, a tervezésnél figyelembe kell venni, hogy az autóút hosszabb távon autópályává fejlesztendő. A nyertesek feladata a nyomvonal kormányrendelettel való megállapításához szükséges dokumentáció elkészítése is.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.