Páty és az M1-es autópálya közötti összekötő új szakasza 1,4 kilométer hosszú.
Átadták a Páty és az M1 autópálya közötti összekötő út II. szakaszát, melynek köszönhetően könnyebben elérhetővé válik Páty központja és iparterületének megközelítése. Ennek, valamint a tavaly decemberben átadott szakasznak köszönhetően tehermentesülnek a város központjában található balesetveszélyes és szűk utcák.
Az eseményen megjelent Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára, Menczer Tamás a Fidesz-KDNP kommunikációs igazgatója és a térség országgyűlési képviselője és Székely László, Páty polgármestere.
A fejlesztésnek köszönhetően olyan 1400 méter hosszú, 2x1 sávos útszakasz épült meg, amelyre közlekedési, közlekedésbiztonsági, lakossági és gazdasági szempontból is szükség volt.
A beruházás részeként két új körforgalmú csomópontot is létrehoztak, további 1,4 kilométeren pedig a Rákóczi utca kopórétegének cseréje is megtörtént. A kivitelezés részét képezte továbbá 775 méter zajárnyékoló fal megépítése, a dinamikus mozgásérzékelő közvilágítás, a hírközlési, valamint kis- és középfeszültségű villamos vezetékek, a vízellátás, a szennyvízelvezetés, a szénhidrogén vezetékek és a csapadékvízelvezető rendszer kiépítése is.
Mint ismert, a Mészáros és Mészáros Zrt. kivitelezésében épült mindkét ütem. Az I. ütem során a 2x1 sávos összekötő út
épült meg, összesen mintegy 900 méter hosszon. Az akkori beruházásban
Évtizedek óta várt autópálya-kapcsolat jött létre a két ütem megépítésével a Pest megyei településen. Az összesen 2,3 kilométer új útszakasszal Páty települése könnyebben elérhetővé vált, de egyúttal Biatorbágy is mentesült az itt áthaladó forgalomtól.
A fejlesztés hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, valamint a Mészáros és Mészáros Zrt. kivitelezésében épült megközelítőleg nettó 4.4 milliárd forintból. A most befejezett II. ütem kivitelezésének nettó értéke nagyjából kétmilliárd forint.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.