Várhatóan ősztől lép üzembe a Duna Group új aszfaltkeverő telepe Polgárdiban, amelynek forgalma nem fogja érinteni a települést.
Magyarország legmodernebb aszfaltkeverőtelepét építi meg az M7-es autópálya mellett a Duna Group – értesült a magyarepitok.hu.
A Székesfehérvár és a Balaton között félúton fekvő Polgárdiba a keverőgépet a Győr és Pápa között négysávosított 83-as út mellől telepítik át egy korábbi keverőtelep helyére. A korábban a Győr-Moson-Sopron megyei Téten működő aszfaltgyártó gépet olyan meleg recycling rendszerrel látták el, amely jelentős újrahasznosítást is lehetővé tesz, ahogy azt az üzembe állításakor írt cikkben is jeleztük.
A beruházásban létrejövő új telepet az M7-es autópálya üzemeltetéséhez, illetve tervezett háromsávosításához fogják majd használni. „A Duna Group egy jelentős beruházás mellett döntött annak érdekében, hogy tovább tudja növelni a koncessziós autópálya szolgáltatási minőségét” – fogalmazta meg a beruházás lényegét a lapunkhoz eljuttatott beszámoló.
Az új keverőtelep a Fejér megyei kisváros déli csücskében, egy ipartelepen épül meg, így a majdani működése során a ki- és beszállítással járó forgalom nem érinti a települést.
Az új telephely közvetlen szomszédságában egy kávépörkölő üzem működik. A beruházó Duna Group részéről az az állásfoglalás, hogy nem fordulhat elő, hogy a korábbi keverőtelepen épülő, Magyarország jelenleg legmodernebb aszfaltkeverő üzeme hátrányosan érintse a nyílt szellőztetéses technológiával üzemelő kávéüzemet, ezzel együtt a két cég folyamatosan egyeztet a beruházásról.
A lapunkhoz eljuttatott beszámolóból az is kiderült, hogy a keverőtelep létesítéséhez minden szükséges engedélyt megszereztek, így már elkezdődött annak kivitelezése: jelenleg a keverőgép összeszerelése zajlik.
A Duna Group a polgárdi ipari területen egy alapanyagraktárt is kibérelt, illetve egy további jelentős befektetést is tervez, amely által a cégcsoport dunántúli irodáját is Polgárdiban építené fel.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.