Várhatóan ősztől lép üzembe a Duna Group új aszfaltkeverő telepe Polgárdiban, amelynek forgalma nem fogja érinteni a települést.
Magyarország legmodernebb aszfaltkeverőtelepét építi meg az M7-es autópálya mellett a Duna Group – értesült a magyarepitok.hu.
A Székesfehérvár és a Balaton között félúton fekvő Polgárdiba a keverőgépet a Győr és Pápa között négysávosított 83-as út mellől telepítik át egy korábbi keverőtelep helyére. A korábban a Győr-Moson-Sopron megyei Téten működő aszfaltgyártó gépet olyan meleg recycling rendszerrel látták el, amely jelentős újrahasznosítást is lehetővé tesz, ahogy azt az üzembe állításakor írt cikkben is jeleztük.
A beruházásban létrejövő új telepet az M7-es autópálya üzemeltetéséhez, illetve tervezett háromsávosításához fogják majd használni. „A Duna Group egy jelentős beruházás mellett döntött annak érdekében, hogy tovább tudja növelni a koncessziós autópálya szolgáltatási minőségét” – fogalmazta meg a beruházás lényegét a lapunkhoz eljuttatott beszámoló.
Az új keverőtelep a Fejér megyei kisváros déli csücskében, egy ipartelepen épül meg, így a majdani működése során a ki- és beszállítással járó forgalom nem érinti a települést.
Az új telephely közvetlen szomszédságában egy kávépörkölő üzem működik. A beruházó Duna Group részéről az az állásfoglalás, hogy nem fordulhat elő, hogy a korábbi keverőtelepen épülő, Magyarország jelenleg legmodernebb aszfaltkeverő üzeme hátrányosan érintse a nyílt szellőztetéses technológiával üzemelő kávéüzemet, ezzel együtt a két cég folyamatosan egyeztet a beruházásról.
A lapunkhoz eljuttatott beszámolóból az is kiderült, hogy a keverőtelep létesítéséhez minden szükséges engedélyt megszereztek, így már elkezdődött annak kivitelezése: jelenleg a keverőgép összeszerelése zajlik.
A Duna Group a polgárdi ipari területen egy alapanyagraktárt is kibérelt, illetve egy további jelentős befektetést is tervez, amely által a cégcsoport dunántúli irodáját is Polgárdiban építené fel.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.