Elkezdték az M30-as autópálya lezárással érintett szikszói szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival szoros együttműködésben a STRABAG elkezdte az M30-as autópálya lezárással érintett szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését - adta hírül a cég Facebook-bejegyzésében.
A cél, - olvasható a bejegyzésben- , hogy minél hamarabbi és tartós megoldás szülessen az érintett pályaszakaszon és biztonságosabban és problémamentesen közlekedhessenek az autópályán.
Tavaly február 17-én lezárta az M30-as autópálya szikszói szakaszát a fenntartó, üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium jelezte, hogy a probléma okát a kivitelező STRABAG-nak kell feltárnia.
A kivitelező egymástól független szakértőket, geotechnikusokat és geológusokat kért fel a pályaszerkezet csúszásának okainak feltárására és kidolgozta a javaslatokat a probléma elhárítására.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.