Megszépültek többek között a kapuzaton lévő oroszlánfejek és a fölöttük lévő címerek.
Lendületesen haladnak a kőmunkák a Lánchídon. A legrégibb dunai híd rekonstrukcióján az A-Híd Zrt. dolgozik a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából, a folyamatról rendszeresen beszámol lapunk.
A kivitelező cég ma egy bejáráson mutatta meg a jelenlegi állapotot, az eseményen fotósunk is részt vett. A pesti pilon kőfelületein már az utolsó simításokat végzik. A két kapuzaton összesen mintegy 4400 négyzetméter gránit- és mészkőfelület állapotfelmérését, tisztítását, javítását kezdték meg még tavasszal a kőfaragók.
Nemcsak az ősszel visszatérő oroszlánszobrok, hanem a talapzataik is megszépülnek: a Lánchíd pesti oldalán lévőket hamarosan befejezik a kivitelező szakemberei. (A kőoroszlánok restaurációjáról cikket és fotókat is közöltünk.) Ezek a talapzatok az átkelő 1945-ös felrobbantásakor szétestek, és az akkori technikával, illetve rendelkezésre álló anyagokkal 1949-ben építették újjá őket.
Most felújították a talapzatokat borító gránitlapokat, az északi oldalon lévő felirata pedig a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) javaslatának megfelelően kerül fel a hídra. Régi fényében pompázik majd a „Széchenyi Lánczhíd” felirat is, amelyet a híd II. világháború utáni újjáépítésekor nem tudtak helyreállítani. Felvésték és már aranyozzák.
Az A-híd szakemberei az utolsó simításokat végzik a pesti pilon kőfelületein, ahol tavasszal kezdődtek a munkák. Megszépültek a pesti kapuzaton lévő oroszlánfejek és a fölöttük lévő címerek, amelyek megújításán szintén a helyszínen, a kapuzatokat körülölelő állványról dolgoztak a restaurátorok.
A Lánchíd kapunyílásainak erősen szennyezett, oroszlánfejes záróköveiről – a műhelyben restaurált oroszlánszobrokhoz hasonlóan – különleges vegyszeres pakolásokkal távolították el az elgipszesedett, fekete réteget. Az oroszlánfejek fölötti koronás címerek 1996-ban kerültek az átkelőre, a javítandó elemeket az épen maradt részekről vett szilikonminták segítségével pótolták.
A pesti pilonra már visszaszerelték a köveket díszítő 60 kis rozettát (a rózsaszirmokat formázó fém épületdíszeket) és 26 nagyobb díszöntvényt is, amelyeket a híd „új”, kékesszürke színére festettek. A felújított gránit- és mészkőelemeket a pilon egyes részein még patinázzák és víztaszító szerrel kezelik.
Mindeközben a Lánchíd felújítása továbbra is az ütemterv szerint halad:
• befejeződtek a bentmaradó acélszerkezetet érintő jelentősebb javítási munkák;
• a rozsdásodás elleni védelem már a pesti és a budai parti nyílásokban felállított sátrakban folytatódik;
• a pesti oldalon, a hídra felvezető járdaszakaszokon elkezdődött a közvilágítás vezetékeihez szükséges árkok ásása és a védőcsövek telepítése.
A dunai átkelő rekonstrukciója 2021 tavaszán kezdődött az A-Híd Zrt. kivitelezésében és a tervek szerint 2023-ban fejeződik be, de az útpálya már ez év végén elkészül.
Már lehet korcsolyázni a Balaton-part legnagyobb jégpálya rendszerén, melyhez a gyaloghidat a PERI UP rendszerrel építették fel.
A gyógyszer- és papíripari gépeket előállító Körber jelentős fejlesztést hajtott végre.