Az 57-es főút teljes szakasza gyorsforgalmi útként fog működni az M6-os autópálya és az 51-es főút között. A mohácsi Duna-hídhoz kapcsolódó útfejlesztés új elemmel bővült.
További elemekkel bővül a mohácsi Duna-híd építéséhez kapcsolódó közlekedésfejlesztés - derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből. A kormány az 57-es főút bővítéséről, valamint új csomópont, bekötőút és pihenőhely kialakításáról is döntött a projektben, amelyről Lázár János, építési és közlekedési miniszter a novemberben tárgyalt Pávkovics Gábor polgármesterrel a minisztérium országjárása keretében.
Ahogy azt korábban jeleztük, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő mohácsi Duna-híd projektjében egyrészt az M6-ostól Mohácsig négysávos út jön létre, többek közt az 57-es főút meglévő szakaszát négysávosítva. Ugyanakkor lapunk már idén januárban jelezte, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a Duna alföldi oldalán is négysávos út épül Mohácstól egészen az 51-es főútig (Csátalja térségében elérve az 51-est): ezt a Hivatalos Értesítő 59. számában tavaly december 30-án megjelent miniszteri utasítás alapozta meg.
Az ÉKM mai közleménye ezt a hírt erősítette meg a 1074/2025. (III. 24.) kormányhatározatra hivatkozva: eszerint a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése során az 57-es főút teljes szakasza 2×2 forgalmi sávos kialakítással épül meg.
Emellett az összegzésből az is kiderül, hogy pihenőhelyet alakítanak ki Sárhát-Újmohács térségében, továbbá csomópont és bekötőút épül Homorúd település elérhetőségének javítása érdekében.
A beruházási elemek teljes költsége 80 milliárd forint a közlemény szerint. Az 51-es számú főút és az M6-os autópálya között összességében 28,8 kilométer hosszúságú gyorsforgalmi út jön létre, ennek részeként épül meg a 756 méter hosszú új mohácsi Duna-híd.
Az ÉKM hangsúlyozza, az új Duna-híd, valamint a hozzá kapcsolódó útfejlesztés nemcsak a település és a térség fejlődése szempontjából fontos, de kiemelten jelentős a Balkán, Szerbia és az Európai Unió közötti tranzitforgalom hatékonyabb szervezése érdekében. A hercegszántói határátkelőhely korszerűsítése, valamint az 57-es és 51-es utak fejlesztése ugyanis lehetővé teszi az M6 autópálya elérését Szerbia irányából. A déli tranzitforgalom hatékonyabb megszervezése érdekében szintén folyamatban van a röszkei és a tompai határátkelőhelyek fejlesztésének előkészítése.
A Soltút többek között a Juta-Pusztakovácsi összekötő út mintegy 7,7 kilométerét is felújítja.
A HE-DO fog dolgozni a március 24-től a címben is említett fejlesztésen. A Debreceni Mélyépítő és KE-VÍZ munkájával megvalósuló Csigekerti projekt, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének kiépítése, valamint a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont kivitelezése is a hetekben indul.