A közel 20 kilométeres négysávos út az 51-es főutat és Újmohácsot köti majd össze; a térség vasúti közlekedése is jelentős fejlesztést kaphat.
A Hivatalos Értesítő 59. számában tavaly december 30-án jelent meg az építési és közlekedési miniszter utasítása a Mohács városát érintő fejlesztésekről. Ebben a Bácska projekt eredményes megvalósítása érdekében Lázár János számos feladat elvégzését jelölte ki.
A listán többek közt szerepel a Mohácsi Duna-híd megvalósítása a hozzá kapcsolódó úthálózat-fejlesztéssel együtt.
Ugyanakkor az alföldi oldalon 2×2 sávos út kialakítását jelöli a rendelet, eszerint a Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új nyomvonalú, közel 20 km-es út a korábbi tervekkel ellentétben négysávos útként épül meg Újmohácsig.
A Hivatalos Értesítő tartalmát a pecsiujsag.hu-nak nyilatkozó Hargitai János, országgyűlési képviselő is megerősítette. „Az eredeti tervek szerint ez a szakasz kétszer egysávos lett volna, azonban és Építési és Közlekedési Minisztérium friss döntése szerint az út kétszer kétsávos lesz” – idézte a híroldal a politikust.
Emlékeztetőként: a mohácsi híd átfogó projektjében a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében a fentiek mellett a Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, amelyhez a dunántúli oldalon egy egybefüggően 8,5 km hosszúságú, szintén 2x2 sávos út épül ki az M6-os autópályáig.
A Hivatalos Értesítőben olvasható lista mindezek mellett többek közt az alábbi feladatokat is előirányozta:
Mintegy 37 kilométernyi, 110 km/h-ás haladási sebességű pálya építését készítik elő.
A csaknem 35 kilométeres gyorsforgalmi úton folyamatosan halad a padkaépítéssel és a külső területek rendezésével is a Duna Aszfalt.