2020.06.01, Hétfő
Így halad a Budapest-Pécs vasútvonal Fejér megyei fejlesztése
NIF Zrt.

Így halad a Budapest-Pécs vasútvonal Fejér megyei fejlesztése

magyarepitok.hu, nif.hu

2020.03.10. 16:20 - Szabó Ákos

Átfogó projektben fejleszti az Intercity járatok által is használt 40a vonalat a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft konzorciuma.

Hirdetés

Többször is beszámoltunk már a főváros és Pécs közötti teherforgalmat és személyi forgalmat is jelentős részben kiszolgáló 40a vasútvonal fejlesztéséről, nemrég újabb hírek érkeztek beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF).

 

Az összesen körülbelül 27,9 kilométernyi pályát érintő építkezés két részre oszlik:

  • Százhalombatta és ercsi elágazás közötti 15,7 kilométernyi pálya és a hozzá kapcsolódó létesítmények kapnak fejlesztést, melynek köszönhetően két vágányon haladhat majd közlekedés,
  • Ercsi és Pusztaszabolcs között pedig 12,2 kilométeren újul meg és fejlődik hasonlóan az eddig kisebb kapacitású pálya, mely a munkálatok befejeztével 160 km/h sebességgel lesz járható.

Mindkét beruházást a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. konzorciuma kivitelezi.

 

A tervezettnél gyorsabb volt a munka

Nemrég Pusztaszabolcson adták át – két nappal a tervezett határidő előtt – az Akácfa utcai átjárót, így azt már használhatják a közlekedők. A tavaszi időszakban felgyorsuló kivitelezéshez ezt követően március 8. vasárnap éjféltől lezárták az autósok előtt az Adonyi úti vasúti átjárót (a gyalogosok számára a közlekedés továbbra is megoldott).

VasútfejlesztésMészáros és Mészáros Kft.Vasútépítők Kft.ErcsiPusztaszabolcsSzázhalombattaBudapestPécsNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés