Átfogó projektben fejleszti az Intercity járatok által is használt 40a vonalat a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft konzorciuma.
Többször is beszámoltunk már a főváros és Pécs közötti teherforgalmat és személyi forgalmat is jelentős részben kiszolgáló 40a vasútvonal fejlesztéséről, nemrég újabb hírek érkeztek beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF).
Az összesen körülbelül 27,9 kilométernyi pályát érintő építkezés két részre oszlik:
Mindkét beruházást a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. konzorciuma kivitelezi.
Nemrég Pusztaszabolcson adták át – két nappal a tervezett határidő előtt – az Akácfa utcai átjárót, így azt már használhatják a közlekedők. A tavaszi időszakban felgyorsuló kivitelezéshez ezt követően március 8. vasárnap éjféltől lezárták az autósok előtt az Adonyi úti vasúti átjárót (a gyalogosok számára a közlekedés továbbra is megoldott).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.