Átfogó projektben fejleszti az Intercity járatok által is használt 40a vonalat a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft konzorciuma.
Többször is beszámoltunk már a főváros és Pécs közötti teherforgalmat és személyi forgalmat is jelentős részben kiszolgáló 40a vasútvonal fejlesztéséről, nemrég újabb hírek érkeztek beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF).
Az összesen körülbelül 27,9 kilométernyi pályát érintő építkezés két részre oszlik:
Mindkét beruházást a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. konzorciuma kivitelezi.
Nemrég Pusztaszabolcson adták át – két nappal a tervezett határidő előtt – az Akácfa utcai átjárót, így azt már használhatják a közlekedők. A tavaszi időszakban felgyorsuló kivitelezéshez ezt követően március 8. vasárnap éjféltől lezárták az autósok előtt az Adonyi úti vasúti átjárót (a gyalogosok számára a közlekedés továbbra is megoldott).
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.