Átfogó projektben fejleszti az Intercity járatok által is használt 40a vonalat a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft konzorciuma.
Többször is beszámoltunk már a főváros és Pécs közötti teherforgalmat és személyi forgalmat is jelentős részben kiszolgáló 40a vasútvonal fejlesztéséről, nemrég újabb hírek érkeztek beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF).
Az összesen körülbelül 27,9 kilométernyi pályát érintő építkezés két részre oszlik:
Mindkét beruházást a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. konzorciuma kivitelezi.
Nemrég Pusztaszabolcson adták át – két nappal a tervezett határidő előtt – az Akácfa utcai átjárót, így azt már használhatják a közlekedők. A tavaszi időszakban felgyorsuló kivitelezéshez ezt követően március 8. vasárnap éjféltől lezárták az autósok előtt az Adonyi úti vasúti átjárót (a gyalogosok számára a közlekedés továbbra is megoldott).
Három ambiciózus fiatallal beszélgettünk arról, milyen a SWIETELSKY Vasúttechnika munkatársaként megismerni jövendőbeli szakmájukat, de arról is szó esett, hogyan látja jövőjét egy frissen végzett mérnök.
Hiteles forrásból ismerhették meg résztvevők a hazai közlekedés helyzetét és fejlesztési lehetőségeit a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) idei konferenciáján, amelyen a VAMAV is képviseltette magát.