Átfogó projektben fejleszti az Intercity járatok által is használt 40a vonalat a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft konzorciuma.
Többször is beszámoltunk már a főváros és Pécs közötti teherforgalmat és személyi forgalmat is jelentős részben kiszolgáló 40a vasútvonal fejlesztéséről, nemrég újabb hírek érkeztek beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től (NIF).
Az összesen körülbelül 27,9 kilométernyi pályát érintő építkezés két részre oszlik:
Mindkét beruházást a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. konzorciuma kivitelezi.
Nemrég Pusztaszabolcson adták át – két nappal a tervezett határidő előtt – az Akácfa utcai átjárót, így azt már használhatják a közlekedők. A tavaszi időszakban felgyorsuló kivitelezéshez ezt követően március 8. vasárnap éjféltől lezárták az autósok előtt az Adonyi úti vasúti átjárót (a gyalogosok számára a közlekedés továbbra is megoldott).
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.