A beruházás részeként vágányokat és váltókat cserélnek, valamint megerősítik a felsővezeték hálózatot.
Tavaly decemberben írt lapunk a Budapest - Cegléd – Szolnok vasúti vonal fővárosi agglomerációs szakaszának fejlesztéséről, melynek során a főváros legforgalmasabb elővárosi vonalának pályáját - Vecsés, Üllő és Monor között - újítják fel. A BFK és a beruházó MÁV a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkársággal együttműködésben valósítja meg a projektet.
A MÁV elnök-vezérigazgatója csütörtöki online sajtótájékoztatón elmondta, április 6-án megkezdődik Vecsés-Üllő-Monor között a vasúti pálya felújítása, amelyre a kormány csaknem 20 milliárd forintot biztosít. A beruházás a tervek szerint ősz végégig tart. Homolya Róbert hozzátette,
ennek a pályaszakasznak az átalakításával folytatódik a legforgalmasabb, a Budapest-Cegléd-Szolnok vonal felújítása.
Vecsés-Üllő-Monor között a felújítás részeként egyebek mellett vágányokat és váltókat cserélnek, valamint megerősítik a felsővezeték hálózatot. A munkálatok következtében így ezen a szakaszon nagymértékben fog javulni a menetrendszerűség.
Homolya Róbert kiemelte, a 20 milliárd forintos támogatás jelentőségét mutatja, hogy a MÁV 7700 kilométeres pályahálózatának felújítására egy évben 27 milliárd forint áll rendelkezésre; így a kormányzati támogatással
idén kétszer annyi pénzt tudnak arra fordítani, hogy a vasúti pályahálózat minél jobb állapotba kerüljön, a vasút pedig minél versenyképesebb szolgáltatást tudjon nyújtani.
Április 6-án, a felújítás kezdetével megváltozik a Vecsés-Üllő-Monor pályaszakaszon közlekedő vonatok menetrendje. A változásokról a vasúttársaság internetes felületén, a MÁV applikáció vagy az Elvira segítségével lehet tájékozódni.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.