20 milliárd forintot különített el az állam a fontos elővárosi szakasz beruházására.
Kormánydöntést hoztak a 100a MÁV-vonal (Budapest - Cegléd – Szolnok) fővárosi agglomerációs szakaszának fejlesztéséről, 20 milliárd forinttal támogatja a beruházást az állam – tájékoztatott Facebook-oldalán Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A projektben Budapest legforgalmasabb elővárosi vonalának pályáját a Vecsés, Üllő és Monor között újítják majd fel, ezzel megszűntetve a lassújeleket. A BFK és a beruházó MÁV a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkársággal együttműködésben valósítja meg a projektet.
Az érintett 100a vasút Budapest legforgalmasabb elővárosi vonala, a pályán - a szegedi, debreceni távolsági vonatok és tehervonatok mellett –
napi 42 ezer elővárosi utas ingázik Budapestre, a vonalat naponta több mint 230 vonat használja.
A vezérigazgató posztjában hangsúlyozta: a fővároson belüli szakaszok kapacitásbővítéséhez bonyolult átépítésre van szükség, ezért itt átfogó áttervezés szükséges a Nyugati pályaudvartól Kőbánya-Kispestig, ezt az előkészítési munkát a BFK 2021-ben kezdi meg.
A beruházás beilleszkedik a BFK átfogó elővárosi vasúti és HÉV-fejlesztéseinek sorába, melyekről lapunkban már több alkalommal is beszámoltunk.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.