Hétfőn éjjel először haladt át szerelvény a Duna Aszfalt kivitelezésében elkészült új hídszerkezeten.
Mérföldkőhöz érkezett a Déli összekötő vasúti híd kivitelezése: lezajlott a híd statikus terheléspróbája. Rendszeresen beszámolunk a Déli Körvasút építéséről, melynek egyik első kulcseleme a Déli összekötő vasúti híd (DÖVH – a szerk.) bővítése és korszerűsítése.
Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált a harmadik hídszerkezet, a szerkezetépítést követően pedig a szakemberek elvégezték a szükséges vasúti szakági munkákat.
A beruházás a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
Annak érdekében, hogy vasárnap estétől kezdve a vasúti forgalom a harmadik szerkezeten menetrend szerint bonyolódhasson, két ütemben – statikus és dinamikus – próbaterhelés szükséges, mely a NIF, a Duna Aszfalt és a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke szakembereinek együttműködésében valósul meg.
Hétfőn éjszaka
a statikus próbaterhelést az M62.069-es sorozatszámú 17,5 méter hosszú, 116,3 tonna tömegű Szergej dízelmozdonnyal, valamint 14, zúzottkővel megrakott, egyenként 12,74 méter hosszú, 70 tonna tömegű vagonnal végezték.
Ez összességében 1100 tonnát jelentett, melyet a vizsgálat során 16 különböző teherállásban helyeztek el, és közben mérték a híd alakváltozásait.
Vasárnap dinamikus próbaterhelést hajtanak végre, amelynek során többször, különböző sebességgel (5, 20, 40, 60, 80 km/h) halad végig a hídon a próbaterhelő szerelvény.
Ezt követően megindulhat a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, miközben megkezdődik a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.
Pár év múlva a Havanna-telep és a Szent Lőrinc-telep érintésével egészen a Gloriett-telepig közlekedhet a 42-es villamos.
Huszonöt közlekedési beruházás, köztük motorvonatok beszerzése, a Déli körvasút II. ütemében szereplő fejlesztések, a gödöllői- és a csömöri HÉV rekonstrukciójának és az M2-es metróval való összeköttetésének előkészítése is megvalósulhat egy új kormányhatározat szerint, még az uniós támogatási kérelmek elbírálása előtt.