Hétfőn éjjel először haladt át szerelvény a Duna Aszfalt kivitelezésében elkészült új hídszerkezeten.
Mérföldkőhöz érkezett a Déli összekötő vasúti híd kivitelezése: lezajlott a híd statikus terheléspróbája. Rendszeresen beszámolunk a Déli Körvasút építéséről, melynek egyik első kulcseleme a Déli összekötő vasúti híd (DÖVH – a szerk.) bővítése és korszerűsítése.
Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált a harmadik hídszerkezet, a szerkezetépítést követően pedig a szakemberek elvégezték a szükséges vasúti szakági munkákat.
A beruházás a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
Annak érdekében, hogy vasárnap estétől kezdve a vasúti forgalom a harmadik szerkezeten menetrend szerint bonyolódhasson, két ütemben – statikus és dinamikus – próbaterhelés szükséges, mely a NIF, a Duna Aszfalt és a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke szakembereinek együttműködésében valósul meg.
Hétfőn éjszaka
a statikus próbaterhelést az M62.069-es sorozatszámú 17,5 méter hosszú, 116,3 tonna tömegű Szergej dízelmozdonnyal, valamint 14, zúzottkővel megrakott, egyenként 12,74 méter hosszú, 70 tonna tömegű vagonnal végezték.
Ez összességében 1100 tonnát jelentett, melyet a vizsgálat során 16 különböző teherállásban helyeztek el, és közben mérték a híd alakváltozásait.
Vasárnap dinamikus próbaterhelést hajtanak végre, amelynek során többször, különböző sebességgel (5, 20, 40, 60, 80 km/h) halad végig a hídon a próbaterhelő szerelvény.
Ezt követően megindulhat a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, miközben megkezdődik a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.