A békési megyeszékhely történetének egyik legnagyobb fejlesztése volt a 2013-ban kezdődött állomásfelújítás, amely a Swietelsky Vasúttechnika vezetésével a Csaba-2013 konzorcium kivitelezésében valósult meg. A teljes projekt nemcsak vasútépítést, hanem műemlékvédelmet és átfogó városrész-rehabilitációt is jelentett.
Három évig tartó munkálatok után 2016. májusában adták át Békéscsaba új pályaudvarát. A különösen jól sikerült projekt kétvágányú kapcsolatot teremtett Békéscsaba és Budapest között, melynek eredményeként a város új szinten kapcsolódhatott be az európai közlekedésbe.
A teljes projekt uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezési munkákban - a Csaba-2013 konzorcium tagjaként - jelentős szerepet vállalt a Swietelsky Vasúttechnika Kft., de részt vett a Strabag Vasútépítő Kft. és a Közgép Zrt. is. A cég feladata volt az 1932–33-ban épült felvételi épület műemléki rekonstrukciója, továbbá a teljes állomás előterének felújítása.
A rekonstrukciós projekt keretében
valamint felújították az állomás előtti teret is, amely díszburkolatot kapott. Itt P+R (park and ride) parkolókat, illetve B+R (bike and ride) parkolókat is kialakítottak, épült egy látványos szökőkút és parkosítottak is.
A Swietelsky Vasúttechnika ügyvezetőivel készült korábbi interjúnkban is szóba került a békéscsabai állomás felújítása. Akkor Vingelmann Szabolcs, aki 5 éve projektvezetőként irányította ezt a fejlesztést elmondta: a kivitelező csapat számos kihívással találta szembe magát, de végül jelesre vizsgázott.
Nemcsak a menetközben adódó kihívásokat sikerült legyőznie a teamnek, hanem egyedi megoldási javaslatokkal is gazdagította a beruházást.
A teljes vasútfejlesztési projekt keretében a Vasúttechnika feladata volt a felvételi épület műemléki rekonstrukciója, továbbá a teljes állomás előterének felújítása.
A munka során a tervező és a kivitelező csapat mindent megtett annak érdekében, hogy a műemlékvédelmi hatóság és az üzemeltető MÁV Zrt. minden igényét kielégítsék, mindezt úgy, hogy megtalálják a harmóniát a korabeli stílusjegyek, ill. a mai modern követelmények és használhatóság között.
Mivel egy első kategóriás műemlék épületről volt szó, ezért mindig szem előtt kellett tartani a hatóság és az építésfelügyelet elvárásait.
A rekonstrukció eredményeként elkészült új épület számos hasonlóságot mutat a XIX–XX. század fordulóján épült pályaudvari típusépületekkel. Például pavilonos tagolású, és két azonos értékű főhomlokzattal rendelkezik, mind a vágányok, mind a város felé. Ugyanakkor számos modern megoldást is magán hordoz. Ilyen például a látványt is uraló homlokzati üvegfal, de a fő utasforgalmi csarnokban is sikerült egy újítást alkalmazni.
A csarnok és a peronok alatt eredetileg tervezett egyszerű aluljáró helyett ugyanis kinyitották az épületen belüli födémet és most lépcsőn és személyfelvonón át lehet feljutni a várócsarnokba és a peronokhoz.
Ezáltal kényelmesebben és biztonságosabban közlekedhetnek az utasok az állomás területén.
A külső festés ismét okkersárga, a belső mennyezet törtfehér lett, a padló sakktáblamintás kövezetet kapott, több díszkábeles kandeláber pedig visszakerült a csarnokba.
A 120-as vasútvonal megújításához tartozó teljes fejlesztés a város történelmének eddigi legnagyobb volumenű beruházása volt, amely nemcsak a vasúti, hanem a közúti közlekedést is érintette. A már említett Csaba-2013 Konzorcium kivitelezésében átépült többek között a Mokry utcai, a Pataky utcai, a Kereki úti és a Kétegyházi úti szintbeni útátjáró. A 4433. jelű út bevezető szakasza új nyomvonalat kapott, a Gyár utca és a Kereki út pedig átépült. A Szerdahelyi utcai útátjáró megszüntetését követően új, közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmat is átvezető aluljárót alakítottak ki.
Békéscsaba vasútállomás felvételi épületének rekonstrukciója 2017. évben a közlekedési létesítmények kategóriában Építőipari Nívódíjban részesült.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.