A nagyteljesítményű gép keretszerződés szerinti pályakarbantartási feladatokat végzett a GySEV Zrt. hálózatán.
Áprilisban pályafenntartási munkálatokat végzett a GySEV Zrt. pályahálózatán a Swietelsky Vasúttechnika Kft. 08- 475 UNIMAT 4S típusú kitérő aláverő gépe. A feladat során Győrben a Rábahíd-A/1 számú kitérő és a csatlakozó vágány szabályozási munkálatait végezték el.
A vasútépítő vállalat egyik zászlóshajóját fotósunk is megörökítette munkavégzés közben a helyszínen.
Az UNIMAT fekszintre és irányra szabályozza a vágányokat és kitérőket, így kialakítva a tervezett geometriát. A geodéziai szakemberek egy GEDO rendszer segítségével előzetesen felmérik a vágány paramétereit. A mérési adatokat egy adathordozó segítségével betáplálják a kitérő aláverő gép vezérlőegységébe. Ezen adatok alapján végzi el a szabályozási munkát a gép.
A pályafenntartáshoz szükséges zúzottkövet egy Nohab mozdony által vontatott, 10 dozátorkocsiból álló szerelvény szállította a helyszínre.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.