A nagyteljesítményű gép keretszerződés szerinti pályakarbantartási feladatokat végzett a GySEV Zrt. hálózatán.
Áprilisban pályafenntartási munkálatokat végzett a GySEV Zrt. pályahálózatán a Swietelsky Vasúttechnika Kft. 08- 475 UNIMAT 4S típusú kitérő aláverő gépe. A feladat során Győrben a Rábahíd-A/1 számú kitérő és a csatlakozó vágány szabályozási munkálatait végezték el.
A vasútépítő vállalat egyik zászlóshajóját fotósunk is megörökítette munkavégzés közben a helyszínen.
Az UNIMAT fekszintre és irányra szabályozza a vágányokat és kitérőket, így kialakítva a tervezett geometriát. A geodéziai szakemberek egy GEDO rendszer segítségével előzetesen felmérik a vágány paramétereit. A mérési adatokat egy adathordozó segítségével betáplálják a kitérő aláverő gép vezérlőegységébe. Ezen adatok alapján végzi el a szabályozási munkát a gép.
A pályafenntartáshoz szükséges zúzottkövet egy Nohab mozdony által vontatott, 10 dozátorkocsiból álló szerelvény szállította a helyszínre.
Mintegy két hónap alatt 14 kilométeren teljesen lecserélték a síneket, a maradék szakaszt felújították. A vonatok 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak.
Szeptember 20-ig egy minden vágányt érintő felújítás zajlik a fővárosi Keleti pályaudvaron. Másfél hete kezdődött a munka, pénteken pedig sajtóbejáráson ismerhettük meg ennek részleteit.