A nagyteljesítményű gép keretszerződés szerinti pályakarbantartási feladatokat végzett a GySEV Zrt. hálózatán.
Áprilisban pályafenntartási munkálatokat végzett a GySEV Zrt. pályahálózatán a Swietelsky Vasúttechnika Kft. 08- 475 UNIMAT 4S típusú kitérő aláverő gépe. A feladat során Győrben a Rábahíd-A/1 számú kitérő és a csatlakozó vágány szabályozási munkálatait végezték el.
A vasútépítő vállalat egyik zászlóshajóját fotósunk is megörökítette munkavégzés közben a helyszínen.
Az UNIMAT fekszintre és irányra szabályozza a vágányokat és kitérőket, így kialakítva a tervezett geometriát. A geodéziai szakemberek egy GEDO rendszer segítségével előzetesen felmérik a vágány paramétereit. A mérési adatokat egy adathordozó segítségével betáplálják a kitérő aláverő gép vezérlőegységébe. Ezen adatok alapján végzi el a szabályozási munkát a gép.
A pályafenntartáshoz szükséges zúzottkövet egy Nohab mozdony által vontatott, 10 dozátorkocsiból álló szerelvény szállította a helyszínre.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.
A munkálatokat a biztonságos és megfelelő üzemeltetés, valamint a pálya teherbírása és a sebességkorlátozás megszűntetése érdekében szükséges elvégezni.