2024.05.04, Szombat

Hirdetés

Jelentősen rövidült a menetidő – lezárult egy 30 kilométeres vasúti szakasz felújítása
magyarepitok.hu

Jelentősen rövidült a menetidő – lezárult egy 30 kilométeres vasúti szakasz felújítása

magyarepitok.hu, MÁV

2024.01.10. 11:05 - Móré Levente

Újra 140 km/órával közlekednek a vonatok Biatorbágy és Szárliget között

Hirdetés

Mától újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán – áll a MÁV közleményében. Az elmúlt napokban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket a MÁV munkatársai, amelynek kiértékelése után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet.

A szakaszon ezzel jelentősen rövidül a menetidő.

Amint arról többször mi is beszámoltunk, a rekonstrukció során a korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszüntették a sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 km/órával is haladhatnak a személyszállító vonatok.

Most pedig az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, mintegy 30 kilométeren, Biatorbágy és Szárliget között – 300 méter kivételével – már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok mindkét vágányon.

 

Feszített tempójú munka volt

A győri fővonalon szeptember közepétől december 9-ig három ütemben elvégzett pályarekonstrukciót követően a vágányokon – a vonatkozó technológiai és biztonsági előírásokat betartva – a forgalomba helyezési eljárást követően átmenetileg  80 km/órás sebességkorlátozás mellett közlekedhettek a vonatok, ugyanis a maximálisan engedélyezhető sebesség csak az új zúzottkő ágyazat forgalom alatti tömörödését követően, az ilyenkor szükséges méréseket, ellenőrzéseket követően fokozatosan, néhány hét után érhető el. A korábbi, második fázisban befejezett bal vágányon december közepén hagyták jóvá a MÁV szakemberei a pálya építésekor meghatározott 140 km/órás sebességet.

Az elmúlt két napban a MÁV leányvállalata, a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. (KFV) újra elvégezte a vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket az FMK-007-es jelzésű merőkocsijával, amely az aljára erősített lézeres mérőegységekkel, gyorsulásmérő szenzorokkal, valamint egyéb tehetetlenségi (inercális) erőket mérő egységekkel vizsgálta a kétszer 29 kilométernyi vágányszakaszt, így mára mindkét vágányon visszaállíthatták a 140 km/órás sebességhatárt, amellyel biztonságosan közlekedhetnek a vonatok.

 

 

Tavasszal végzik az utolsó simításokat

Tavasszal az utómunkálatokat is elvégzik majd a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy - egy vágányt érintően vágányzárak, ezzel együtt menetrendmódosítások várhatók.

 

Kötött pályavasútfejlesztésvasútvonatbefolyásoló rendszervasútfelújításMÁV FKG Kft.MÁVBicskeSzárliget

Hírlevél

Hirdetés