A SWIETELSKY, a HSP Hídépítő Speciál és a Kötiviép’B kivitelezésében 2015-ben elkészült több részből álló installáció mobilgáti elemét tesztelték.
Legutóbb akkor írtunk Szeged modern árvízvédelmi rendszeréről, amikor az építőipari nívódíjat nyert létesítménynél megtartották az ünnepélyes emléktábla-felhelyezési ünnepséget. Csongrád-Csanád megyeszékhelyének városközpontja azután kapta meg az új fejlesztést, hogy egy 2006-os magas vízállás rámutatott a korábbi rendszer problémáira.
A munkálatokat a SWIETELSKY Magyarország Kft., a HSP Hídépítő Speciál Kft. és a Kötiviép’B Kft. végezte el, a történelmi városkép megőrzésével együtt tették biztonságosabbá Szegedet.
A beruházásban többek között
Nemrég a mobilgátrendszer teszteléséről tett közzé beszámolót az üzemeltető Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG). Mint írják, ezt a feladatot rendszeresen elvégzik (amennyiben egy magas vízállás miatt nem kell ténylegesen használni a rendszert), azonban most rekordidő alatt teljeítették a feladatot.
Az akár 11,3 méter magas vízoszloppal is elbíró mobil falrendszer 2021 nyári szerelési gyakorlatát mntegy 100 szegedi vízügyes dolgozó közreműködésével végezték el.
A mobil elemek összeszerelését, mintegy 5 óra alatt oldották meg sikeresen (egy valós árvízi szituációnál több napos az igazgatóság időelőnye).
A munka során összesen
A mobil falrendszer bontása és elemeinek a vízügyi igazgatóság raktárába szállítása is ugyanazon napon zajlott le.
A Bükki Nemzeti Parkban 9 jelentős programot indítanak el, ebből a két Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei térségbe is érkezik 415 millió forint. A Bodó-, a Kéri- és a Verőlápai-tó hosszú távú fennmaradását mederkotrással és zsiliprendszerek korszerűsítésével biztosítják.
Megújulnak a műtárgyak és a tápcsatornán is dolgoznak EU-s forrásból – többek között.